جعفر قادری با بیان اینکه طبق تأکید رهبر معظم انقلاب، مجلس نباید خود را درگیر مسائل جزئی کند، گفت: نمایندگان باید با پرهیز از رسیدگی به مسائل و طرح های فرعی و غیراولویت‌دار و با در نظر گرفتن وقت محدود مجلس، به مسائل اولویتی بپردازند.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ 17 June 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: جعفر قادری با بیان اینکه طبق تأکید رهبر معظم انقلاب، مجلس نباید خود را درگیر مسائل جزئی کند، گفت: نمایندگان باید با پرهیز از رسیدگی به مسائل و طرح های فرعی و غیراولویت‌دار و با در نظر گرفتن وقت محدود مجلس، به مسائل اولویتی بپردازند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: روند قانونگذاری در مجلس نیز باید اصلاح شده و بر اساس سیاست های کلی ابلاغی که خط مشی اصلی کشور را نشان می دهد، طرح ها و لوایح بررسی شوند چرا که در نظر گرفتن سیاست های کلی در نهایت مانع تعارض قوانین به یکدیگر می شود.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: تا کنون متولی اصلی تبدیل سیاست های کلی ابلاغی به قانون مشخص نبود و از سوی دیگر رابطه میان قانونگذار و مجریان قانون نیز چندان مشخص نبود که با سیاست های کلی ابلاغی این روابط تعریف گرفت و جهت دار شد و مجلس نیز باید بر اساس آن حرکت کند.

وی همچنین با اشاره به انتقاد رهبری از عدم قانونگذاری در حوزه سیاست های کلی ابلاغی در حوزه قانونگذاری و انتخابات، عنوان کرد: درباره این موضوعات طرح هایی در کمیسیون ها بررسی شد که مجلس باید تأکیدات رهبری را نیز در آن تصریح و با سرعت در راستای اجرای آن گام بردارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کمیسیون های آیین نامه داخلی مجلس و امور داخلی کشور و شوراها باید در این خصوص گام های موثرتری بردارند، خاطرنشان کرد: طی چند دوره اخیر مجلس طرح ها و لوایح مختلفی در حوزه انتخابات بررسی شد اما هنوز به نتیجه نرسیده است که این عدم خروجی باعث نقد رهبری شده است لذا دولت و مجلس باید با هماهنگی و همکاری بیشتر در این خصوص هرچه سریع تر تعیین تکلیف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار