شرحی بر یک کلیپ؛
گستردگی انتشار این کلیپ در حدی بود که از شبکه های معاند از قبیل" ایران اینترنشنال" و" من و تو" نیز نسبت به انتشار آن مبادرت ورزیدند. 
کد خبر: ۱۰۵۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸ 15 June 2022

تابناک ایلام، علی اصغر اسدی ::اخیرا کلیپی از حرکات نرمشی اعضای شورای ورزش استان ایلام در شبکه های اجتماعی منتشر ،که البته با واکنش های متفاوتی از سوی رسانه ها و مخاطبین روبرو شده است .

گستردگی انتشار این کلیپ و البته حرکت بدیع استاندار ایلام در تصویب حرکات ورزشی در جلسات به حدی بود که حتی شبکه های برون مرزی نیز نسبت به انتشار آن مبادرت ورزیدند. 

هر چند هدف دست اندرکاران شبکه هایی همچون ایران اینترنشنال از پخش چنین ویدیوهایی بر کسی پوشیده نیست و همواره سعی نموده اند با نظر گرفتن وجه دیگر چنین خبرهایی ،با هدف سیاه نمایی تحلیلی خلاف واقع ارایه دهند،اما با این حال شبکه تلویزیونی من و تو با در نظر گرفتن جنبه نواورانه و‌جذابیت این حرکت در جلسه ای در استانداری ایلام آن را در معرض نمایش گذاشت. 

اما واقعیت چه بود ؟!


استاندار ایلام در جلسه شورای ورزش استان ایلام که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی عضو برگزار شد ،نشاط و‌پویایی مدیران را پیش فرض خدمت به مردم عنوان کرد .

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش خواستار نواخته شدن زنگ ورزش در ادارات استان شد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ ورزش، رأس ساعت ۹ صبح زنگ ورزش در ادارات ایلام به صدا در می‌آید.

وی هدف از به صدا درآمدن این زنگ، را یادآوری اهمیت ورزش به کارمندان اعلام کرد و ادامه داد: در جلسات اداری که زمان آنها طولانی می‌شود، اختصاص چند دقیقه زمان به انجام حرکات کششی- ورزشی ضروری است.

دکتر بهرام نیا با عنوان این مطلب که پویایی و توانمندی هر جامعه‌ای در تمامی عرصه ها در سایه نشاط اجتماعی مصداق پیدا میکند، اضافه کرد: عقل سالم در بدن سالم است و در این زمینه برنامه‌ها و تدابیر تمام افراد در تمام مسئولیت ها وابسته به سلامت جسمانی آنهاست.

وی لازمه داشتن یک جامعه پویا فکور و متمدن را در گرو داشتن شهروندان سالم دانست و گفت: در دین مبین اسلام به حفظ جان روح و روان و تندرستی تاکید شده و آن را به عنوان یک وظیفه قلمداد کرده و باید از این سرمایه محافظت کرد.

بدنبال ارایه پیشنهاد اختصاص چند دقیقه انجام حرکات کششی در جلسات بالای دو ساعت ،به صورت نمادین چند حرکت نرمشی از سوی اعضای جلسه به اجرا در آمد

حرکاتی نمادین که در ویدیوی انتشار یافته از سوی شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته و مورد توجه مخاطبین نیز قرار گرفته است

هر‌چند طبیعی است که رسانه های معاند هرگونه حرکت ولو آموزنده همچون اشاعه فرهنگ‌ورزش همگانی برای سلامت روح وجسم را به دستاویزی برای تخریب و سیاه نمایی سیستم مدیریت کشور قرار می دهند،اما در واقع این مصوبه استاندار ایلام باید به الگویی قابل تسری در سراسر کشور مبدل شود

آنگونه که استاندار در جلسه شورای ورزش به آن تاکید ورزیده اند ،عقل سالم در بدن سالم است و بدن سالم نیز جز با تقویت بدن از طریق ورزش تامین نخواهد شد.

از انجاییکه شعار دولت سیزدهم کار و کرامت و فعالیت جهادی اعلام شده است ،لازمه خدمت جهادی ،خستگی ناپذیری در پرتو جسمی توانمند و با تحرک و پویا است و این پویایی و‌نشاط جز در سایه تقویت جسم فراهم نخواهد شد

پویایی و نشاط جسمانی و روحی پیش زمینه خدمت و تلاشی است که در دستور کار مدیران دولت در رده های گوناگون قرار گرفته است و این مهم جز با ورزش و تقویت قوای جسمانی محقق نخواهد شد.

موضوعی که مورد تاکید دین مبین اسلام قرار گرفته و در قانون اساسی کشور نیز به صراحت بدان اشاره شده است .

بی شک خدمت جهادی و تلاش شبانه روزی با مدیران تن پرور ، تنبل و از نظر جسمانی ضعیف سنخیت ندارد و تحقق چنین شعاری جز در پرتو نشاط و پویایی مدیران و کارکنان میسور نیست ،همین موضوعی که در جلسه شورای ورزش استان نیز به تصویب رسید.

از اینرو ضرورت دارد برای نیل به هدف ترسیم شده از سوی دولت کار و کرامت ،وزارتخانه های کشور و ورزش و جوانان ،مصوبه شورای ورزش استان را به عنوان یک الگو به دستورالعمل اجرایی مبدل و با ابلاغ به دیگر استان ها زمینه ساز نشاط و پویایی در کارکنان ادارات شوند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار