مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم فراهم کردن شرایط زیارت آسان برای مردم از سوی مسئولان و نهادهای مربوطه را امری ضروری دانست.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹ 09 June 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری عصر چهارشنبه در مراسم غبارروبی حرم حضرت موسی مبرقع (ع) در سخنانی با تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: زیارت در منظومه جامعه شیعیان نقش بسیار مهمی دارد و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی در ساختار زیارت معنا می‌یابد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز داشت: موضوع زیارت مسئله تازه‌ای نیست و سابقه آن به قرون اولیه اسلامی باز می‌گردد که در قرن سوم هجری به بعد پررنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان در واقع پناهگاه فرهنگی و معنوی مردم هستند بیان داشت: موضوع زیارت پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی معنا و مفهوم گسترده‌ای یافته و به اوج خود رسیده است.

حجت الاسلام اسکندری افزود: فراهم کردن شرایط زیارت آسان برای مردم از سوی مسئولان و نهادهای مربوطه امری ضروری است و کمک‌های خیرین و نذورات مردمی در احداث بنای بقاع متبرکه قابل توجه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: بقاع متبرکه و امامزادگان از اماکنی است که انسان در آن به خداوند توجه پیدا می‌کند و پروردگار نیز اراده نموده که اماکن مقدسه و بقاع متبرکه در دل مؤمنین جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین بیان داشت: افرادی که در بقاع متبرکه و امامزادگان حضور می‌یابند در واقع خود را به خداوند نزدیک تر می‌بینند و در این اماکن مقدس معصیت و گناه صورت نمی‌گیرد و عبودیت پروردگار متجلی می‌شود.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه مطهر شدن زائران در اماکن مقدسه از جمله ویژگی‌های بقاع متبرکه است افزود: حضور انسان در بقاع متبرکه انسان را به خداوند متوجه می‌کند و موجب می‌شود مؤمنین به سمت توبه واقعی گام بردارند و در این اماکن است که فطرت خداجوی انسان‌ها بیدار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امامزادگان مدفون در قم بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر هر یک از امامزادگانی که در شهر قم مدفون هستند در دیگر شهرهای کشور بودند به یک قطب فرهنگی تبدیل می‌شدند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار