سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: بر اساس بخشنامه‌های جدید درج نکردن قیمت، جریمه ۱۰ میلیون تومانی به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 10 June 2022

به  گزارش تابناک ایلام؛ سید روح الدین هاشمی گفت: بر اساس آمار، بیشترین تخلف در سه هفته گذشته از نظر کالایی و گزارش‌های مردمی در زمینه نان بوده و بیشترین تخلف اعلام شده، مربوط به گرانفروشی است.

وی افزود: مصرف کنندگان در صورتی که با تخلفاتی نظیر گرانفروشی، فروش اجباری، امتناع از فروش، احتکار، تقلب و کم فروشی مواجه شدند می‌توانند شکایت خود را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کرده تا بازرسان بلافاصله برای بررسی و برخورد با متخلفان اقدام کنند.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام اظهار داشت: پس از اعلام قیمت‌های جدید و عرضه توسط شرکت‌های پخش، از نظر روغن در سطح بازار کمبودی وجود ندارد و روغن خوراکی در همه فروشگاه‌ها بر اساس نرخ‌های مصوب اعلام شده، عرضه می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: عرضه روغن با قیمت بیش از نرخ‌های مصوب، تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتیکه واحد صنفی کالایی را در اختیار داشته باشد و خریدار تقاضا کند و آن واحد آن را عرضه نکند، مصداق تخلف امتناع از عرضه است و آن مقدار کالایی که در بازرسی‌ها کشف می‌شود با عنوان احتکار تشکیل پرونده و به تعزیرات حکومتی ارسال و رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نظارت ویژه بر بازار توسط دستگاه‌های نظارتی و برخورد با تخلفات اقتصادی در دستور کار مسوولان استان قرار دارد اضافه کرد: در زمان حاضر نسبت به گذشته از نظر نظارت و بازرسی بازار اشرافیت بیشتری وجود دارد و تیم‌هایی از مدیریت نظارت و بازرسی اتاق اصناف، مدیریت بازرسی جهاد کشاورزی استان و بازرسی سازمان بسیج اصناف استان نظارت ویژه‌ای بر بازار دارند.

وی گفت: بازار روز به روز به تعادل بیشتر می‌رسد و سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات ۱۲۴ هم نسبت به گذشته تقویت شده و تعداد ۱۴۲۲ مورد گزارش مردمی از ابتدای سال تاکنون دریافت شده است.

هاشمی اظهار داشت: دستگاه‌های امنیتی استان، پلیس امنیت اقتصادی و نیروی انتظامی و نظارت بر اماکن عمومی و پلیس آگاهی در چارجوب شرح وظایفی که توسط مراجع ذیربط برای آنها تعیین شده در بازار نظارت دارند و انبارهای غیر مجاز را رصد و کشف می‌کنند و با هماهنگی بین اداره کل صمت و این دستگاه‌ها پرونده تخلف واحدهای متخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: امسال موضوع افزایش جرایم برای تخلفات حوزه صنفی در نظر گرفته شده است و در صورتیکه پیش از این جریمه درج نکردن قیمت برروی کالا کم بود، در زمان حاضر و بر اساس بخشنامه‌های جدید درج نکردن قیمت، جریمه ۱۰ میلیون تومانی بدنبال دارد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار