یک نکته را نباید از یاد برد که نماینده حوزه انتخابیه نماینده تمام مردم است نه یک جغرافیای خاصی که به آن تعلق خاطر دارد یا منتسب به آن خاک و آب است
کد خبر: ۱۰۴۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 02 June 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::نماینده حوزه انتخابیه بعنوان وکیل مردم انتخاب می شود تا در کنار پرداختن به وظایف عام نمایندگی که تعریف خود را دارد ،در کنار قانونگذاری و نظارت از حقوق مردم حوزه انتخابیه به یک اندازه دفاع کند .

سارا فلاحی یکی از منتخبین حوزه شمال استان است که در دو سال سپری شده ازعمر وکالتش در بهارستان، توانسته است در دفاع از حقوق مردم بعنوان بخشی از وظایف عام نمایندگی مسیری درست و عقلانی در پیش بگیرد 

مواضع اصولی این نماینده در مواجهه با مطالبات و حقوق عمومی  برگرفته از وظایف عام نمایندگی چهره های شناخته شده از وی در پیشگاه مردم ترسیم کرده است که ما بعنوان نماینده افکار عمومی در این حوزه ایشان را تحسین می کنیم .

اما باو‌جود اینکه این نماینده نسبت به دیگر چالش های مطرح شده و آسیب هایی از جنس  در دخالت بی حدو حصر در امور اجرایی و انتصابات و ...توانسته است خود را تا حدودی  دور نگه دارد ،اما در مواردی نیز انتقادات و گلایه هایی متوجه ایشان است.

نماینده مردم حوزه یا جغرافیای خاص ؟!

امروز درخبر ها خواندیم که در راستای رفع مشکلات حوزه آب و خاک استان در دیدار با وزیر کشاورزی پیگیری هایی را معمول داشته اند و نتیجه این پیگیری ها به حضور معاون آب و خاک وزیر به استان ختم شده است .

در خبرها آمده است که معاون وزیر برای بررسی شبکه های آبرسانی و آبیاری اراضی پایین دست سد گنکیر ایوان به اتفاق مدیران کشاورزی راهی ایوان شده و تصمیمات خوبی را نیز اتخاذ کرده اند.

اینکه سماجت و پیگیری یک نماینده برای پیگیری حقوق مردم شهرستان ایوان در مسیر تحقق قرار دارد را به فال نیک گرفته و قدردان این تلاش ها ی نماینده مردم استان نیز هستیم و برای اتفاق خوشحالیم .

بر این باوریم که اگر یک نماینده بتواند با بهره گیری از ظرفیت خود حتی یک سنگ را از پیش پای مردم استان از ایوان گرفته تا دهلران و مهران بردارد باید در راستای اشاعه معروف این عملکرد نماینده را در معرض دید مردم قرار داد

اما یک نکته را نباید از یاد برد که نماینده حوزه انتخابیه نماینده تمام مردم است نه یک جغرافیای خاصی که به آن تعلق خاطر دارد یا منتسب به آن خاک و آب است !

ضرورت بهره گیری از فرصت حضور معاون وزیر به نفع مردم تمام حوزه انتخابیه 

درحالیکه مردم جای جای استان سالهاست اجرای طرح های پمپاژ آب کشاورزی و آبیاری اراضی مستعد در نقاط مختلف استان را از مسیولین مطالبه می کنند انتظار می رفت که خانم فلاحی از این فرصت برای رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه بهره گیری کند نه صرفا یک جغرافیای خاص !

خوب روشن است برای اینکه یک وزیر مجاب شود تا از مشکلات مردم گشایی شود پروسه سخت و هزینه زایی باید طی شود ،حال که پیگیری شما بعنوان نماینده مردم جواب داده تا معاون وزیر از نزدیک در جریان مشکلات این حوزه قرار گیرد چرا شعاع پیگیری ها را به یک شهرستان تقلیل می دهید ؟!

شما که عنوان وکالت و نمایندگی یک حوزه انتخابیه را یدک می کشید باید چتر این ظرفیت را بر سر کل حوزه انتخابیه بگسترانید نه صرفا یک شهرستان !

اینکه مردم زرنه و روستاهای پیرامون سد گنکیر باید از مواهب سد بهره مند شوند یک حق است ،اما مردم هلیلان ،شیروان ،چرداول و بیجنوند و مهران هم سالهاست اجرای ایستکاه پمپاژ را از دولت های گوناگون را دنبال می کنند و آنان هم حق دارند تا مشکلاتشان مرتفع شود.


چرا باید مطالبه ای به این درجه از اهمیت را در سطح یک شهرستان خلاصه کرد ؟! خانم نماینده باید بدانند که مردم داجیوند سالهاست تکمیل طرح نیمه تمام پمپاژ اراضی این منطقه را انتظار می کشند !

مردم بخش کارزان و روستاهای اطراف بخش مرکزی شیروان سالهاست در انتظار کرم مسیولین برای تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ نیمه کاره نشسته اند !

سالهاست آرزوهای مردم محروم دهستان بیجنوند در زیر نگاه تبعیض آلود مدیران استانی و نمایندگان مجلس لگدمال شده است ،یک دهه است که مردم بیجنوند اجرای یک پمپاژ را از دولت ها طلب می کنند اما طلب آنان به یک رویا مبدل شده است !

حال که شما زحمت کشیدید و معاون وزیر را به استان دعوت کرده اید باید خروجی این زحمت و پیگیری شما بعنوان نماینده مردم حوزه شمالی عام شمول می بود نه منطقه ای محور !

یقینا تلاش و پیگیری شما برای رفع مشکلات مردم شهرستان ایوان را ارج می نهیم اما می شد با دیدن مردم دیگر مناطق حوزه انتخابیه دایره این ارج گذاری را گستره تر کرد !

خانم دکتر !شما با رای مردم شهرستان های ایلام ،ایوان ،مهران ،شیروان و چرداول ملکشاهی و چوار عنوان نمایندگی را کسب کردید پس باید مشکلات و مطالبات تمامی این شهرستان ها را به یک اندازه ببینید و به یک اندازه برای رفع آنها تلاش کنید .

خانم دکتر ! انتظار مردم از شما خیلی فراتر از آن چیزی است که تصور می کنید ،انتظار مردم از سارا فلاحی به همان اندازه ایست که شما با مواضع درست و اصولی خود در مواجهه با اتفاقات کشور برای خود رقم زدید !

از جایگاهی که نگاه درست و کلی نگرانه شما به مسایل کشور برایتان خلق کرده است صیانت کنید و بدانید که کوچک کردن شعاع نگاهتان به مسایل حوزه انتخابیه آسیب این جایگاه خوبیست که کسب کرده اید

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یارمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
دکتر فلاحی در مدت خدمت خودشان خوب حمایت کرده اند از مردم استان و شخص پاک دستی هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار