بیش از ۱۸۳ هزار طبیعت دوست با عنوان همیار طبیعت برای مشارکت در حفظ منابع طبیعی کشور اعلام آمادگی کرده اند.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 02 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی کشور در حاشیه بازدید از جنگل‌های کهگیلویه و بویر احمد استقبال مردم برای اجرای طرح‌های حفاظتی منابع طبیعی را در ۲ سال اخیر چشمگیر و بی نظیر خواند و گفت: بیش از ۱۸۳ هزار طبیعت دوست با عنوان همیار طبیعت برای مشارکت در حفظ منابع طبیعی اعلام آمادگی کرده اند.

میرزائی افزود: این افراد در قالب همیار طبیعت سازماندهی شده اند و آموزش‌های لازم در زمینه حفاظت، مراقبت و حتی احیای طبیعت فرا می گیرند.

وی ادامه داد: همیاران طبیعت نقش قرق بانان افتخاری را ایفا می کنند.

معاون آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: ادارات منابع طبیعی استان‌ها هم درصورت لزوم از توان و ظرفیت همیاران طبیعت برای اجرای طرح‌هایی نظیر کشت و توسعه گیاهان دارویی استفاده می کنند.

میرزایی بیان کرد: در کهگیلویه و بویر احمد هزار و ۵۰۰ همیار طبیعت برای کمک به برنامه‌های حفاظتی منابع طبیعی سازماندهی شده است.

معاون آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی گفت: سال گذشته به کمک همین همیاران طبیعت و درقالب پویش مردمی ایران قوی ایران سبز بیش از ۸ هزار هکتار نهال کاری انجام شد.

میرزائی به نقش بی بدیل مردم در مهار آتش سوزی‌ها اشاره کرد و افزود: اگر همیاری مردمی نباشد سازمانه و ادارات منابع طبیعی در مهار حریق در جنگل‌ها ناتوان می مانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار