کد خبر: ۱۰۴۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ 02 June 2022
به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در شورای آرد و نان استان، گفت:  مبلغ قابل توجهی از یارانه‌های دولتی سالانه به آرد اختصاص داده می‌شود که باید صرف پخت نان برای مردم شود.

وی افزود:  در بعضی موارد این آرد به شکل آزاد و خارج از شبکه به فروش می‌رسید یا قاچاق می‌شد که این موضوع اتلاف هزینه‌های بیت المال و نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه دولت سیزدهم در یک اقدام شجاعانه اجرای طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها هدفمند را کلید زد که بدون تغییر نرخ نان با سازوکار جدید و از طریق نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها این موضوع را کنترل می‌کند، گفت:  با فعال شدن سامانه جدید خرید نان، به طور حتم از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری و انگیزه و زمینه تخلف از سوی نانوایان حذف می‌شود. 

وی اشاره کرد:  اجرای این طرح در استان زنجان به عنوان پایلوت (آزمون) آغاز شده و نواقص احتمالی آن ارزیابی و رفع خواهد شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان با تجهیز هزار و ۷۵۰ نانوایی از ۲ هزار نانوایی به دستگاه پوز هوشمند در رتبه برتر کشوری قرار دارد و تا ۳۱ خرداد ماه این دستگاه در تمام نانوایی‌های استان نصب و فعال می‌شود، تصریح کرد:  در این طرح محدودیتی برای خرید نان و یا افزایش قیمت وجود ندارد.


وی با بیان اینکه با فعال شدن این سامانه و خرید کارتی نان به واحد‌های خبازی عرضه کننده نان با قیمت مصوب صنف و صنعتی، یارانه پرداخت می‌شود، گفت:  در قالب این طرح، شهروندان باید برای خرید نان از کارت‌های بانکی خود استفاده کنند.

قاسمی فرزاد اعلام کرد:  طرح استفاده از دستگاه پوز، یک داشبورد مدیریتی است که میزان فروش نان، تعداد افراد مراجعه کننده به نانوایی، ساعات کار واحد نانوایی و اوج کار را نشان می‌دهد و مجهز به جی پی اس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار