کد خبر: ۱۰۴۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵ 29 May 2022

به گزارش تابناک همدان، در خصوص سفر سید مسعودحسینی شهردار  همدان به اندونزی به منظور شرکت درهفتمین نشست جهانی سه سالانه کاهش خطر پذیری در اندونزی گفتگویی با سید حسین معصوم زاده رئیس حوزه شهردا همدان صورت گرفت که در ادامه می خوانیم.
 
 برخی به نامه وزارت کشور که انجام سفر را غیر ضروری می‌داند و از شهرداران کشور می‌خواهد که به صورت وبیناری در اجلاس شرکت کنند پس چرا شهردار همدان حضوری در این وبینار شرکت کرده است؟

 این نامه به کلیه شهرداران سراسر کشور ابلاغ شده و اشاره می‌کند که جهت کاهش هزینه‌های غیر ضرور شهرداران حضوری در اجلاس شرکت نکنند. اما این نامه در مورد شهردار همدان مصداق نداشت زیرا مدل همدان برگزیده سازمان ملل بوده و شهردار همدان بعنوان یکی از سه سخنران اول باید در اجلاس مدل همدان را به میهمانانی از سراسر دنیا ارایه می‌کرد. مضافا اینکه کلیه هزین‌های سفر از جمله بلیط هواپیما و هزینه‌های اقامت و پذیرایی از سوی میزبان پرداخت شده است و عملا این سفر هیچ هزینه‌ای برای شهرداری همدان نداشته است.

نکته قابل تامل استقرار دبیرخانه کشوری تاب آورسازی شهر‌ها در شهرداری همدان است و تعامل این دبیرخانه با دفتر کاهش بلایای طبیعی سالهاست برقرار می‌باشد و در آینده نیز ادامه خواهد داشت و می‌بایست از این فرصت بی نظیر برای معرفی شهر همدان به رهبران محلی از سراسر دنیا استفاده نمود و در صورت عدم حضور شهردار همدان می‌توانست انتقادات زیادی از بیرون و داخل کشور به این فرصت سوزی ایجاد شود.


دلایل واهداف این سفر چه بوده است؟

با توجه به ضرورت ارائه حضوری مدل تاب آوری شهر همدان و احترام به دعوت سازمان مربوطه و بهره گیری از دیپلماسی شهری، موارد ذیل از دلایل حضور دکتر حسینی در این کنفرانس می‌باشد:

استقرار دبیرخانه کشوری تاب آورسازی شهر‌ها در شهرداری همدان
ارائه مدل همدان به مجمع جهانی ریسک (سوئیس) که موفق به ثبت مدل به نام پر افتخار همدان گردید
پذیرش مدل همدان از سوی مرکز آموزش سازمان ملل اینچون کره جنوبی
ارائه مدل تاب آورسازی روستایی با اراه ۷ اصل و اجرای آن در منطقه آزمونه (روستای تاج آباد، امزاجرد و رضی آباد)
اولین شهر ایران که موفق به کسب رتبه c در کمپین شهر‌های تاب آور جهان گردیده است
فعالیت مستمر شهر و استان همدان در چهار سال گذشته در خصوص تاب آور سازی شهر‌ها.

آیا انجام این سفر با مصوبه شورای شهر بوده است؟
 بله شورای  اسلامی شهر همدان در جلسه شماره ۸۲ مورخه ۲۱فروردین ۱۴۰۱ با انجام سفر موافقت نموده و همچنین هیئت  تطبیق نیز برابر با نامه شماره ۹۵۶/۱۱/۳۱۰/۹۵۳۵ در مورخه ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۱ مغایرت قانونی اعلام ننموده است.
 

سندی منتشر شده مبنی بر پرداخت دویست و هشتاد میلیون تومان برای هزینه‌های سفر اندونزی در وجه آقای شهردار. این مبلغ چرا و به استناد به کدام قانون پرداخت شده است؟ 

 پرداخت مبلغ فوق بصورت تنخواه و علی الحساب به صورت کاملا قانونی صورت پذیرفته است تا در صورتیکه در مدت سفر هزینه‌ای یا پرداختی غیر پیش بینی شده و ضروری بوجود آید مشکلی وجود نداشته باشد و همگان می‌دانند در یک سفر خارجی همراه داشتن حدود ۸ هزار دلار مبلغ زیادی نیست بلکه ضروری می‌باشد و بعد از سفر به حساب شهرداری عودت خواهد شد.

 ظاهرا ادعا می‌گردد که استانداری همدان با انجام ماموریت آقای شهردار موافقت ننموده است. پس چگونه این سفر انجام شده؟ 
 موافقت یا مخالفت با انجام سفر‌های خارجی توسط کمیسیون سفر در وزارت کشور صورت می‌پذیرد لذا با توجه به تاخیر دریافت نظریه کمیسیون محترم دو گزینه پیش رو داشتیم که یکی وصول تائیدیه کمیسیون سفرو موافقت با ماموریت و دیگری عدم دریافت به موقع آن بود لذا همزمان درخواست مرخصی نیز ارایه گردید و، چون نظریه سفر به موقع به دست ما نرسید مرخصی برای آقای شهردارمنظور و ثبت گردید.

در خصوص فرد همراه آقای شهردار سوالاتی مطرح است از جمله اینکه آیا شهرداری تعهدی جهت پرداخت هزینه‌هایش دارد؟

 خیر شهردار همدان هیچ همراهی نداشته و هیچ گونه هزینه‌ای برای کسی پرداخت نکرده و تعهدی نسبت به دیگری نداشته است؛ لذا در کل اعلام می‌گردد که این سفر نه تنها هزینه‌ای در بر نداشته بلکه همدان را در سطح جهانی بالا برده که می‌بایستی به این امر افتخار نمود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار