معاون حج و زیارت آذربایجان غربی:
تابناک آذربایجان غربی ـ معاون اداره کل حج و زیارت آذربایجان غربی اعلام کرد: پیکرهای مطهر پنج تن از جانباختگان کاروان زیران مهابادی حادثه منا امشب (جمعه شب) وارد میهن اسلامی می شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 02 October 2015

 شاهین حق شناس عصر روز جمعه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: پیکر جانباختگان عصمت حسامی ، ابوبکر یوسفی ، مریم سلطانی ، زلیخا حاجی زاده و عزیز چاچ امشب از طریق فرودگاه جده با پرواز ساعت 12.30 دقیقه به طرف ایران اسلامی حرکت و در ساعت 4 بامداد روز شنبه وارد فرودگاه مهرآباد تهران می شود.

وی گفت: این نخستین گروه از پیکرهای جانباختگان حادثه مناست که به همراه 50 پیکر مطهر دیگر از جده عربستان به فرودگاه مهرآباد تهران انتقال می یابد.

حق شناس اضافه کرد: پیش بینی شده است پیکرهای مطهر این جاباختگان پس از انتقال به کشور بلافاصله با نخستین پرواز به آذربایجان غربی انتقال پیدا کرده و از آنجا به زادگاه آنها در شهرستان های مهاباد ، نقده و پیرانشهر انتقال پیدا کند.

وی گفت: هم اکنون نماینده استانداری آذربایجان غربی و ستاد تشییع و استقبال از جانباختگان این استان برای تحویل پیکرهای مطهر این عزیزان در تهران حضور دارند.

حق شناس اضافه کرد: برنامه های تدارک دیده شده در زمینه تشریفات و تشییع پیکرهای این جانباختگان فردا شنبه مشخص و اعلام می شود.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام سازمان حج و زیارت ، از مجموع 465 نفر جان باختگان زایران جمهوری اسلامی ایران تعداد 24 نفر متعلق به آذربایجان غربی و کاروان شماره 12012 شهرستان مهاباد است.

بر همین اساس فوت شدگان کاروان زایران مهاباد شامل اسمعیل اسپوکه ، حسن افشون ، زهرا الیاسی ، سلیم ایور ، عبدالناصر پیروتی ، عثمان پیروتی ، محمدامین پیروتی ، عزیز چاچ ، اسماعیل چوپان نیک ، زلیخا حاجی زاده ، عصمت حسامی ، اشکان حیران ، عبداله خادمی ، حسن خانپایه ، عبدالله رادپور ، مریم سلطانی ، احمد شاهی اقدم ، یوسف شیخی ، زینب عبدیان ، محمود عزیزیان ، شریف عماد ارشد ، گلی قادری ، نازدار محمدی و ابوبکر یوسفی هستند.
تعداد مصدومان این کاروان نیز دو نفر اعلام شده است که رحیم سالک همچنان در بیمارستان بستری بوده و عمر خلیلی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شده است.

از مجموع جانباختگان یک نفر مربوط به شهرستان پیرانشهر ، سه نفر مربوط به شهرستان نقده و دو نفر نیز متعلق به شهرستان میاندوآب هستند که به همراه کاروان زایران مهاباد عازم خانه خدا شده بودند.

فاجعه منا پنجشنبه دوم مهرماه سال جاری همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسوولان حج سعودی رخ داد.

مدیریت حج و زیارت استان آذربایجان غربی نیز زمان ورود حجاج کاروان مهاباد را در قالب دو پرواز در روزهای 13 و 14 مهرماه به فرودگاه ارومیه اعلام کرد.

ستاد ویژه ای به ریاست فرماندار ویژه مهاباد در محل این فرمانداری برای رسیدگی به وضعیت حجاج حادثه دیده در این شهرستان تشکیل شده است.

کاروان سفر حج تمتع مهاباد به شماره 12012 متشکل از 52 نفر زائر مرد و 68 نفر زائر زن 13 شهریورماه از طریق فرودگاه ارومیه به این سفر زیارتی اعزام شد.

حجاج آذربایجان غربی امسال در قالب 16 کاروان متشکل از هشت کاروان اهل سنت و هشت کاروان اهل تشیع سازماندهی شده و به خانه خدا اعزام شدند که تنها کاروان زایران مهابادی دچار حادثه شده است.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار