امام جمعه موقت نیر گفت: آل‌سعود در حالی عید مسلمانان را در ذی‌الحجه به عزا تبدیل کرد که امروز این کشور به یک مزدور واقعی استکبار تبدیل شده و باید از آن به عنوان خائن‌الحرمین یاد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 02 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام دوستعلی ربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار کرد: عید غدیرخم عید بزرگ امت اسلامی است که در آن نبی مکرم اسلام شایسته‌ترین اهداف و آرمان‌های مکتب اسلام را که همان عظمت و شایستگی عنصر ولایت و پیوند حقیقی امت اسلامی است به خوبی نشان داد تا در بهترین شرایط امت در مسیر درست و شایسته گام بردارد.

وی در ادامه به حادثه منا و بی‌تدبیری حکام سعودی اشاره کرد و گفت: به جای اینکه حاکمان فاسق آل‌سعود در برابر این جنایات هولناک عذرخواهی داشته باشند به فرافکنی روی آورده و به هر طریق ممکن می‌خواهند بی‌تدبیریشان را توجیه کنند در حالی که به نظر می‌رسد در حادثه منا که شبیه به عمد است آل‌سعود مقصر اصلی است.

ربانی بیان کرد: نباید امت اسلامی در برابر چنین بی‌تدبیری‌هایی سکوت کرده و یا بخواهند نسبت به این حادثه بی‌تفاوت باشند چراکه چنین امری آل‌سعود را برای تکرار چنین جنایت‌های در سال‌های بعدی جری‌تر خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: آل‌سعود در حالی عید مسلمانان را در ذی‌الحجه به عزا تبدیل کرد که امروز این کشور به یک مزدور واقعی استکبار تبدیل شده و باید از آن به عنوان خائن‌الحرمین یاد کرد.

امام جمعه موقت نیر ادامه داد: آنچه که در این زمینه جای تاثر و تاسف دارد بی‌تفاوتی برخی از کشورهای جهان اسلام در مورد این حادثه است و حتی عده‌ای از کشورها از این جنایت حمایت کرده و آل‌سعود را مبرا از بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی دانستند.

ربانی هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و امنیت را ضروری‌ترین زیرساخت جامعه توصیف کرد و گفت: اگر در جامعه امنیتی نباشد قطعا توسعه پایدار و واقعی شکل نمی‌گیرد.

وی، جمهوری اسلامی ایران را کشوری امن در منطقه توصیف کرد و گفت: با وجود اینکه ایران مورد هدف هجمه‌های اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و اخلاقی بوده اما با هوشیاری و مراقبت نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان در اوج امنیت قرار دارد.

امام جمعه موقت نیر، مسئله امنیت را موضوعی جامع و فراگیر توصیف کرد و افزود: نباید نگاه جزیره‌ای به این مسئله داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ربانی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را در نشان دادن صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی بیان کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و عظمت پاسدار عزتمندی جامعه اسلامی به معنای واقعی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار