رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: با پایان یافتن ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر عملیات انتقال آن به عراق برای نصب از فردا همزمان با عید سعید غدیر آغاز می‎شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 02 October 2015
تابناک بوشهر: عبدالرضا مطاف ظهردیروز در نشست با مسئولان شهرستان دیر با بیان اینکه ساخت خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) از مرداد ماه سال 1392 در بوشهر آغاز شد، اظهار داشت: این ضریح که دارای 4.8 تن وزن است با مشارکت هنرمندان چیره‌دست در مدت 2 سال و دو ماه ساخته شد.

وی با بیان اینکه جنس سازه از چوب ساج است تصریح کرد: جنس داخل ضریح خاتم است و جنس ستون و پنجره ضریح روکش نقره، مس و طلا است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه جنس تاج و پرطاووسی‎ها از مس و روکش طلا است، گفت: وزن سازه 4 تن و 800 کیلوگرم است که یک تن نقره در آن به‌کار رفته است.

مطاف با بیان اینکه 12 کیلوگرم طلا در ساخت ضریح خیمه‎گاه حضرت ابوالفضل(ع) به‌کار رفته است افزود: ساخت این ضریح 3.5 میلیارد تومان هزینه در برداشته ‌که تمام هزینه‎های آن از سوی مردم متدین ولایت‎مدار استان بوشهر تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با عید سعید غدیرخم ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) برای نصب حمل می‌شود، گفت: این ضریح درتمامی شهرهای استان بوشهر برای وداع انتقال داده و روزهای 15‌و 16‌مهر وارد شهرستان دیر می‎شود که در تمامی شهرها و روستاهای در مسیر این شهرستان عبور داده می‎شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه این ضریح در فاصله 250 متری حرم امام حسین(ع)  نصب می‎شود، بیان کرد: مساحت این بنا 2 هزار متر مربع است و محل خیمه اهل‌بیت(ع) به تفکیک با ضریح‎های مختلف در آن مشخص شده است.

وی تصریح کرد: ‌با پایان یافتن ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) عملیات انتقال آن به عراق برای نصب از فردا همزمان با عید سعید غدیر آغاز می‎شود.

مطاف با اشاره به برنامه‎های در دست اجرا بیان کرد: دو ضریح شامل مقام سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و مقام حضرت قاسم(ع) در استان بوشهر ساخته می‎شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار