رئیس اورژانس فارس، درخصوص رعایت نکات ایمنی که شهروندان هنگام وزش شدید باید بدانند نکاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ 06 May 2022

تابنک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر محمدجواد مرادیان گفت: این روز‌ها در مواقع غیرضروری از منزل خارج نشوید یا در صورت خارج شدن از منزل از بسته بودن در و پنجره اطمینان حاصل کنید، چرا که در صورت وزش تند باد باعث ضربه زدن و کوبیده شدن در و پنجره و باعث شکسته شدن آن می‌شود.

او گفت: اجسام معلق و سنگین مانند مجسمه، گلدان و اشیای رها شده در محوطه بالکن ها، قرنیز پنجره‌ها (سایه بانی که از آجر و سیمان بالای پنجره‌ها و در‌های ساختمان می‌سازند) و پشت بام‌ها را جمع‌آوری کنید.

رئیس اورژانس فارس گفت: اگر در خیابان هستید در صورت وزش باد شدید خود را به یک سرپناه امن و مطمئن برسانید. از قرار گرفتن در کنار درختان کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، که احتمال سقوط اجسام و مصالح ساختمانی وجود دارد جدا خودداری کنید.

او گفت: از قرار گرفتن در کنار دکل‌ها و تیر‌های قدیمی برق، کابل‌های برق جدا خودداری کنید چرا که احتمال سقوط و پارگی کابل و سیم‌ها وجود دارد.

دکتر مرادیان همچنین گفت: با توجه به اینکه در ایام بهاری طی چند دقیقه شرایط جوی تغییر می‌کند از نشستن در بستر رودخانه‌ها که می‌تواند ظرف چند دقیقه جریان آب شدید را در خود جای دهد خودداری کنید.

رئیس اورژانس فارس گفت: اگر در این ایام قصد سفر دارید حتما از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کرده و مطمئن باشید که در قسمت‌های مختلف مانند ترمز، برف پاکن و چراغ‌ها نقصی وجود ندارد.

دکتر مرادیان گفت: در صورت بروز هر گونه مشکل و نیاز به خدمات فوریت‌های پزشکی با شماره گیری ۱۱۵ از خدمات امدادی فوری بهره‌مند شوید.

برچسب ها: وزش باد ، توصیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار