استاندار مازندران، تقدیم بیش از 10 هزار و 400 شهید در طول دوران دفاع مقدس و مدافعان عرصه نظم و امنیت و 45 شهید مدافع حرم و جبهه مقاومت را از افتخارات استان مازندران برشمرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ 03 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 12/02/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
امنیت؛ مهمترین مولفه در هدف گذاری و برنامه ریزی
استاندار مازندران در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان انتظامی استان ؛ مهمترین مولفه در هدف گذاری و برنامه ریزی استانی را مباحث امنیتی برشمرد و گفت: این امر نیازمند همکاری همه متولیان امر با فرماندهی انتظامی استان است 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سید محمود حسینی پور در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان انتظامی مازندران با ابراز خرسندی از حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور در استان، گفت: فرماندهی انتظامی استان مازندران از مدیرانی شایسته برخوردار است که مهمترین دستاورد آن، ایجاد فضایی فرهنگی، معنوی و جهادی در مجموعه انتظامی استان است.
استاندار مازندران، تقدیم بیش از 10 هزار و 400 شهید در طول دوران دفاع مقدس و مدافعان عرصه نظم و امنیت و 45 شهید مدافع حرم و جبهه مقاومت را از افتخارات استان مازندران برشمرد.
وی گفت: شان و منزلت استان شایسته برخورداری از نیروهایی وارسته است که الحمدلله همه همکاران در فرماندهی انتظامی استان از این خصوصیات برخوردار هستند.
حسینی پور با اشاره به این که بیشترین بار امنیتی استان بر دوش کارکنان انتظامی استان است، اظهار داشت: این به واسطه این است که تمامی شهرستان های استان چهار راه و مقصد گردشگری است و با بالاترین حجم مسافرت ها در طول سال مواجه است.
وی افزود: استان مازندران با توجه به وجود راه های اصلی آن که کریدور غرب به شرق کشور نیز محسوب می شود در ایام تعطیلات نوروز 1401 بیش از 20 میلیون مسافر در استان به ثبت رسیده که رتبه اول را در سطح کشور داراست.
رئس شورای تامین استان مازندران، خاطر نشان کرد: استان با توجه به این که یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری کشور است، علاوه بر حضور مسافر از اقصی نقاط کشور با گرایش هایی مختلف، گردشگری متفاوتی را نسبت به دیگر استان ها تجربه می کند  که این موضوع نیازمند برنامه ریزی های متنوعی است .
استاندار مازندران، بیان داشت: برقراری نظم و امنیت در مواجهه با این تنوع فکری، قومیتی و گرایشات مختلفی که در استان وجود دارد، نیازمند فکر، برنامه ریزی و روحیه جهادی است.
حسینی پور با اشاره به حجم بالای ماموریت های انتظامی و ترافیکی در استان، ضریب امنیتی استان را در حدی بالاتر از شاخص های تعیین شده دانست و افزود: در مسائل اجتماعی، امنیتی و سایر مسائلی که به آرامش و امنیت جامعه مربوط می شود، انتظامی استان بسیار عالی عمل کرده است.
نماینده عالی دولت در استان با قدردانی از فرماندهانف مسئولان و کارکنان انتظامی استان، گفت: حسب دستور مقام معظم رهبری در سفر به استان مازندران مبنی بر این که این استان با دارا بودن منابعی نظیر جنگل و دریا نباید فقیر داشته باشد از اجرای اقداماتی تحولی در استان خبر داد.
وی با بیان این که متاسفانه با وجود 3 بندر اقتصادی و برخورداری از 470 کیلومتر نوار ساحلی تنها 10 درصد از دریای مازندران سهم این استان است، اظهار داشت: چه در بحث اقتصادی و چه در موضوعات گردشگری و حتی حوزه تجارت از این منابع به خوبی استفاده نشده است.
حسینی پور مهمترین مولفه در هدف گذاری و برنامه ریزی استانی را مباحث امنیتی و انتظامی برشمرد و گفت: این امر نیازمند همکاری همه متولیان امر با فرماندهی انتظامی استان است.
استاندار مازندران با اشاره به آزاد سازی سواحل دریا حسب دستور ریاست جمهوری، اظهار داشت: امنیت این مناطق خود یکی از مهمترین موضوعات اساسی است و این آزادی نباید تبدیل به ولنگاری و موضوعات ضد اجتماعی شود.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر حوادث نوروزی علیرغم حجم بالای مسافرت ها به استان بعد از کرونا، اظهار داشت: با برگزاری جلسات منظمی که برگزار شد و تعاملات پلیس راهور با استان های همجوار کنترل های ترافیکی بی نظیری را شاهد بودیم .
حسینی پور با اشاره به برخورد های قاطع پلیس با تحرکات اشرار قبل از شروع سال و سایر اقداماتی که از سوی پلیس برای کاهش جرایم انجام شد، آن را نتیجه حضور موثر فرماندهان انتظامی استان و شهرستان های تابعه در جلسات استانی عنوان کرد.
وی در خاتمه با تبریک کسب مقام عالی فرماندهی و مدیریت توسط سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان،گفت: انصافا فرماندهی انتظامی استان و سایر ادارات استان از همکاران انقلابی با روحیه معنوی بالایی برخوردارند.
----------------------
دستگیری باند سارقان احشام در محمودآباد 
فرمانده انتظامی محمودآباد از شناسایی و دستگیری باند سارقان احشام با اعتراف به 7 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهر محمودآباد و روستاهای تابعه، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند 2 سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی محمودآباد تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی ضمن شناسایی و دستگیری سارقین، 9راس دام را کشف و تحویل مالباختگان دادند.
سرهنگ حسین زاده در پايان ضمن قدردانی از مشارکت همه جانبه شهروندان با پلیس خاطر نشان کرد: پلیس با حفظ هوشیاری و تلاش شبانه روزی فضا را برای مجرمان نا امن می سازد که این تلاش ها در سایه خود مراقبتی و مشارکت شهروندان اثربخش تر خواهند بود.
-----------------
فروش آرد دولتی با نرخ آزاد در بهشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهراز دستگیری یکی از عاملان فروش آرد دولتی با نرخ آزاد و کشف 10 تن آرد خبازی در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی گنجی با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش آرد دولتی با نرخ آزاد توسط یکی از نانوایان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیس و شناسایی متهم، ماموران موفق به کشف انبار دپوی آرد شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان اینکه متهم با پخت محدود نان اقدام به دپوی آرد دولتی می کرده و آرد های باقی مانده را با نرخ آزاد به فروش می رسانده است، افزود: با هماهنگی قضائی ماموران در عملیاتی ضربتی در بازدید از این انبار موفق به کشف دپوی 10  تن آرد خبازی به تعداد 250 کیسه شدند.
سرهنگ عنایتی گنجی در پایان از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به مرجع قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد و گفت: شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
-------------------
سارق موتورسیکلت با 6 فقره اعتراف درگلوگاه دستگیر شد 
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسایی و دستگیری سارق موتور سیکلت با 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود کلوانی درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتور سیکلت در شهرستان ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .
وی، اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان، با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، سارق  حرفه ای موتور سیکلت را شناسایی و دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: متهم که دارای سوابق متعدد کیفری است در بازجویی های به عمل آمده، تاکنون به 6 فقره سرقت موتور سیکلت در شهرستان اعتراف کرد .
سرهنگ کلوانی به رانندگان و مالکان خودرها توصیه کرد: رعایت هشدارهاي پلیسی نقش مهمی را در پیشگیری از سرقت ایفا می کند، شهروندان حتي الامکان موتورسيکلت خود را در پارکينگ پارک کرده و هنگام پارک کردن حتماً به وسيله قفل و زنجير مناسب آن را قفل نماييد، هيچگاه به بهانه طول نکشيدن کار، موتورسيکلت خود را به صورت روشن ترک نکنند و از پارک کردن وسيله نقليه خود در مکان هاي خلوت و تاريک خودداري کنند.
--------------------
دستگیری سارق اماکن خصوصی با 14 فقره سرقت در آمل 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف 14فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران آگاهی قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: در این راستا ماموران تخصصی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، خاطرنشان کرد: سارق دستگیر شده در بازجویی های فنی به 14فقره سرقت اعتراف که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ داداش تبار در خاتمه به شهروندان تووصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند

خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار