معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری در هفته فرهنگی اصفهان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶ 29 April 2022

مجتبی شاه‌مرادی درباره برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان از ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت ماه، اظهار داشت: آیین گشایش هفته فرهنگی اصفهان روز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه روبه‌روی مجسمه شیخ‌بهایی در خیابان چهارباغ عباسی برگزار خواهد شد. به این ترتیب برنامه «پیش درآمد» شامل نقالی برای هفت شخصیتی که روزهای هفته فرهنگی اصفهان به‌نام آنها نامگذاری شده از ساعت 16 تا 20 و آیین افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان نیز از ساعت 20:30 تا 21:30 در این مکان برگزار می‌شود.
وی افزود: آیین گرامی‌داشت زاینده‌رود و ورکشاپ بزرگ هنرمندان در حمایت از زاینده‌رود از ساعت 12 تا 19 سه‌شنبه 13 اردیبهشت ماه در ضلع جنوبی پل خواجو تا پل جویی برگزار می‌شود. در این روز از پنج جلد کتاب و 10 ویدئو با موضوع گردشگری نیز رونمایی خواهد شد.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان گشایش نمایشگاه «بازدید» در کلیسای وانک شامل بازعکاسی از عکس‌های ارنست هولستر از اصفهان (اثر مجید عرفانیان) و برنامه «تفریح و بازی» در محله حصه را برنامه‌های روز چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه دانست. همچنین سخنرانی با موضوع «اصفهان و زاینده‌رود» از ساعت 17:30 تا 20 در موزه گرمابه علیقلی آقا و پنل علمی «ناگفته‌های مشروطه» از ساعت 17:30 تا 20 در خانه مشروطه برگزار می‌شود.
شاه‌مرادی ادامه داد: برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در روز پنجشنبه 15 اردیبهشت ماه با برگزاری پنج رویداد پیگیری می‌شود که شامل آیین گرامیداشت شهدای اصفهان در گلستان شهدا، همایش بزرگ پیاده‌روی ایستگاه‌های صبحگاهی از ساعت 6:30 صبح در میدان امام خمینی(ره)، کارگاه موسیقی ایرانی از ساعت 17 تا 20 در هنرسرای خورشید، برنامه تفریح و بازی در محله امیرعرب،  جشن سالمندان با عنوان «نور چشمان اصفهان» از ساعت 20:30 تا 23 در باغ غدیر است. همچنین نشست «شیوه ما مردمان» با موضوع کتابت از دوران صفوی تا امروز از ساعت 17:30 تا 20 در موزه عصارخانه شاهی و سخنرانی با موضوع «اصفهان بین دو انقلاب» از ساعت 10 تا 13 در باغ طوبی مجموعه تخت فولاد برگزار خواهد شد.
وی گفت: آیین اختتامیه مسابقات فرهنگی ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان از ساعت 20 تا 23 در باغ نور، برنامه تفریح و بازی در محله قائمیه، شب شعر عاشقانه‌های اصفهان به یاد استاد صغیر اصفهانی از ساعت 17:30 تا 20 در باغ غدیر و برنامه «اصفهان به رنگ نجوم» از ساعت 18 تا 20 در مرکز نجوم ادیب برنامه‌های روز جمعه 16 اردیبهشت ماه است. از طرف دیگر خانه مشروطه از ساعت 17:30 تا 20 میزبان برنامه «پیشینه اقتصاد ملی در اصفهان» خواهد بود.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز شنبه 17 اردیبهشت ماه اضافه کرد: در این روز همایش بین‌المللی میرداماد از ساعت 10 صبح در تالار صائب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره بین‌المللی نقاشی کودک و نوجوان اصفهان (پوپک) از ساعت 18 تا 20 در کتابخانه مرکزی و برنامه تفریح و بازی در محله دهنو برگزار می‌شود. همچنین نشست «لهجه و گویش مردم اصفهان» از ساعت 17:30 تا 20 در موزه گرمابه علیقلی آقا و آیین رونمایی از کتاب و آلبوم «کرشمه» از ساعت 21 تا 23 با حضور شهردار اصفهان در هنرسرای خورشید برگزار خواهد شد.
شاه‌مرادی تصریح کرد: آیین گرامیداشت هنرمندان نگارپرداز در عتبات و بقاع متبرکه با عنوان «آستان جانان» از ساعت 20 تا 22 یکشنبه 18 اردیبهشت ماه در تکیه بابا رکن‌الدین مجموعه تخت‌ فولاد برگزار می‌شود. همچنین نشستی با عنوان «موزه و مواجهه مخاطب با اثر هنری» از ساعت 17:30 تا 20 در موزه ملی هنر اصفهان و آیین رونمایی از دو سقاخانه مرمت شده شامل سقاخانه بازار و سقاخانه چهارراه نقاشی در این روز برگزار خواهد شد. 
وی گفت: روز دوشنبه 19 اردیبهشت ماه نمایشگاه عکس «اصفهان و کودکان لهستانی» همراه با سخنرانی وزیر امور خارجه لهستان، همایش بزرگ تای چی ویژه بانوان از ساعت 7 صبح در زمین چمن مصنوعی باغ غدیر و نشست «اصفهان و گل‌ و مرغ‌هایش با محوریت اصفهان من شهر زندگی» از ساعت 17:30 تا 20 در موزه ملی هنر اصفهان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به نامگذاری روزهای هفته فرهنگی اصفهان به نام یکی از مشاهیر اصفهانی خاطرنشان کرد: روزهای 13 تا 19 اردیبهشت ماه به ترتیب به نام شیخ‌بهایی، آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، شهید سردار حسین خرازی، استاد صغیر اصفهانی، استاد حاج مصورالملکی، بانو علویه همایونی و علامه جلال‌الدین همایی نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار