مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: امسال ۱۷۰ پایگاه ثابت و سیار در اطراف مساجد و میادین اصلی شهر قم با محوریت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران برای جمع آوری زکات فطره دایر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ 01 May 2022

به گزارش تابناک قم، محسن مسعودیان راد با اشاره به برنامه این نهاد در خصوص جمع آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر اظهار داشت: جمع آوری زکات فطره روزه داران قمی با نظارت شورای زکات با محوریت کمیته امداد امام خمینی (ره) قم در روز عید سعید فطر اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: در سال جاری ۱۷۰ پایگاه ثابت و سیار در اطراف مساجد و میادین اصلی شهر قم با محوریت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران برای جمع اوری زکات فطره دایر می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم، با اشاره به پیش بینی روش‌های غیرحضوری دریافت زکات فطره نیز اظهار داشت: شماره گیری کد دستوری #۵۰۲۵۸۸۷۷* یکی از آسان‌ترین راههای پرداخت این وجوهات است که شهروندان قمی از این طریق نیز می‌توانند اقدام کنند.

مسعودیان راد همچنین ابراز داشت: کارت‌های بانکی به شماره‌های ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۶۶۸ برای فطریه عام، ۷۹۳۵-۵۰۰۶-۹۹۷۹-۶۰۳۷ برای فطریه سادات، ۶۲۰۹-۵۰۰۷-۹۹۷۹-۶۰۳۷ برای کفاره غیر عمد و برای کفاره عمد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۴۷۶ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان قمی می‌توانند فطریه و کفارات خود را به حساب‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم نیزواریز کنند افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته مبالغ جمع آوری شده در راستای معیشت، درمان، مسکن و اشتغال نیازمندان استفاده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم، تاکید کرد: مبالغ جمع آوری شده از محل فطریه بر اساس مسائل شرعی در میان نیازمندان توزیع می‌شود و به شهروندان قمی این اطمینان داده خواهد شد فطریه جمع آوری شده در همان روز عید سعید فطر به حساب نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام حمینی (ره) استان قم واریز خواهد شد.

مسعودیان راد عنوان کرد: در عید فطر سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد ریال زکات فطره توسط پایگاه‌های ثابت و سیار کمیته امداد جمع آوری شد و امسال نیز پیش بینی می‌شود این رقم بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار