دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین خبر داد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: با توجه به مشکلاتی که در نگهداری معتادان زن در این استان داریم مقرر شده با همکاری بخش خصوصی کمپ نگهداری معتادان زن در استان قزوین راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 01 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از فارس، مختار کرمی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ای ترتیب داده شده تا براساس آن مراکز درمانی با مساجد محلات ارتباط بیشتری داشته باشند.

وی افزود: با اجرای این برنامه پزشک و روان‌پزشک مراکز درمانی به صورت هفتگی در مساجد محلات حضور پیدا کرده و اطلاعات لازم در مورد موضوعات مختلف به ویژه بحث مواد مخدر را به مردم می‌دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اضافه کرد: پس از برگزاری چندین جلسه مقرر شد که 30 مسجد شهر قزوین برای اجرای این طرح انتخاب شوند که بر اساس آخرین آمار تاکنون این طرح در 22 مسجد شهر قزوین از ابتدای مهر ماه سال‌جاری آغاز شده است.

کرمی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان نیروی انتظامی و سمن‌ها به صورت مستمر جلساتی را با مردم در مساجد برگزار می‌کنند، اما بحثی که ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین پیگیری می‌کند، حضور پزشکان و روان‌پزشکان در مساجد است تا مردم به صورت مستقیم بتوانند سؤالات خود را مطرح کرده و پاسخ آن را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: این امر موجب می‌شود، خانواده‌ها تحت آموزش قرار گیرند و بتوانیم در راستای اجتماعی کردن بحث مبارزه با مواد مخدر اقدام کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح در سایر مساجد به ویژه مساجد شهرستان‌های این استان انجام می‌شود، تا این اطلاع‌رسانی به صورت متمرکز و منسجم در سطح استان قزوین انجام شود.

کرمی گفت: با برقراری ارتباط عمیق‌تر بین مسئولان مراکز درمانی و مردم بستری فراهم می‌شود که مردم نیز برای رفع مشکلات خود به صورت مستقیم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه‌های محرم و صفر بیان کرد: ماه‌های محرم و صفر نیز فرصت مغتنمی است تا اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در خصوص مبارزه با مواد مخدر انجام شود، بنابراین می‌توانیم برنامه‌های متنوعی را در مراسم‌های ماه محرم و صفر بگنجانیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای راه‌اندازی کمپ نگهداری زنان معتاد در این استان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای راه‌اندازی کمپ نگهداری معتادان زن اعلام آمادگی کرده اما نیازمند حمایت دولتی است.

کرمی عنوان کرد: برای راه‌اندازی این کمپ یک مکان در کوهین پیشنهاد شده که از درمانگاه‌های بلااستفاده به شمار می‌رود و در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی محل مناسبی برای اجرای طرح است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 115 مرکز NA در استان قزوین برای درمان معتادان وجود دارد، تصریح کرد: در این مراکز با استقرار پزشک و روان‌شناس خدمات مشاوره‌ای داده می‌شود، اما اگر بتوانیم جلسات مشاوره را به مساجد منتقل کنیم، قطع‌ به یقین به نتایج بهتری دست پیدا می‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: از مجموع دو هزار فرد ثبت‌نام‌ شده برای حضور در کمپ‌ها 500 نفر را زنان تشکیل می‌دهند، بنابراین تأمین کمپ برای این تعداد از زنان معتاد ضروری است.

کرمی با اشاره به شناسایی روستاهای عاری از مواد مخدر که تحت عنوان «روستاهای پاک» نامگذاری شده‌اند،یادآور شد: در حال حاضر 100 روستای پاک در استان قزوین شناسایی‌ شده که با معرفی آن‌ها باید از اهالی تقدیر کرد تا الگوی دیگران شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار