استاندار یزد:
استاندار یزد شغل پاکبانی را چیزی جز عشق و ایثار و صبوری ندانست و گفت: این که استان یزد به عنوان یکی از بهترین استانها در بحث سفر مطرح شد به دلیل همت پاکبانان در نظافت مثالزدنی شهر بود لذا بر ما فرض است که به مسائل این بخش توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸ 29 April 2022

«مهران فاطمی» امروز جمعه نهم اردیبهشت ماه در حاشیه ضیافت افطازی با پاکبانان شهر یزد ضمن تقدیر از ملت بزرگ ایران و مردم شریف استان در حضور در راهپیمایی روز قدس و نیز تبریک روز ملی شوراها، گفت: هر چند در فضای رسانه ای همواره نقدهایی است ولی در بردار فرایند شورای شهر همواره خدمات‌دهی مناسبی را دیده‌ایم که جا دارد از آنها تشکر کنیم.

وی ضمن تبریک روز جهانی کارگر، گفت: بنده نیز هم کارگر هستم و هم کارگر زاده چرا که از جیب مردم حقوق می گیریم تا به آنها خدمت کنیم.

استاندار عنوان پاکبانی را زیبا خواند و افزود: در قران کریم آیه ای در مورد پاکبانی داریم، پاکبانی دو قسم دارد یکی پاکبانی معنوی و یکی پاکبانی مادی. خداوند در سوره شمس به خیلی چیزها قسم می خورد و در ادامه بر کسی قسم می خورد که نفس خود را پاکبانی کند و در واقع همه انسانها پاکبان هستند و اگر نباشند روی رستگاری را نخواهند دید.

وی افزود: اگر نباشد تلاش و شب بیداری پاکبانان، سایر خدمات شهر و تصمیماتی که برای شهر گرفته می‌شود، اصلا دیده نمی‌شود و برای مردم معنی و مفهوم پیدا نمی‌کند.

فاطمی کار پاکبانی را دشوار خواند و خاطرنشان کرد: انصافا جز عشق و ایثار و صبوری پاکبانان، تدوام کار در این حوزه رقم نخواهد خورد لذا قلباً دست شما را می‌بوسم.

وی افزود: خوشبختانه در ایام نوروز هر شخصیتی و گروهی که وارد استان شد و طی بازدیهایی که داشتیم، همه اذعان داشتند که خدمات شهری نوروز یزد را مثال زدنی خواندند و نمونه بارز آن اظهارات آقای حداد عادل در این رابطه بود لذا این که استان یزد به عنوان یکی از بهترین استانها در بحث سفر مطرح شد به دلیل همت پاکبانان بود و بر ما فرض است که به مسائل این بخش توجه داشته باشیم.

استاندار در ادامه به مسائل مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: قطعاً شرکتهایی واسط بین پاکبانان و شهرداری هستند ولی باید شهرداری و شوورای شهر نظارت لازم را بر این شرکتها در جهت رفع مسائل و مشکلات پاکبانان داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر رفع مشکلات بیمه و مطالبات پاکبابان، بیاان کرد: با توجه به غیربومی بودن بخش زیادی از پاکبانان شهر، باید در رابطه با تسهیل مرخصی آنها به ویژه با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید فطر، مدیریت لازم و اقدام شود.

فاطمی در مورد حالت لجام گسیخته اجاره منزل، گفت: این مشکل فراتر از وسعت مالی کارگران است که باید با حضور دادستان و نمایندگان مربوطه ساماندهی شود.

وی افزود: البته باید جلسه ای نیز با شهرداری گذاشته شود تا تسهیلاتی برای اجاره مسکن جهت پاکبانان فراهم و در این رابطه از ظرفیتها بانکها باید استفاده شود.

استاندار با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: می توان از این مسیر برای خانه دار شدن پاکبانان بهره گرفته شود.

وی در مورد مباحث امنیتی پاکبانان، گفت: این مورد باید با همکاری نیروی انتظامی حتما مرتفع شود و بحث زباله گردی‌ها نیز سامان یابد.

فاطمی در رابطه با امنیت شغلی پاکبانان، گفت: قرارداد یک ماه و دو ماهه برای هیچ فردی قابل قبول نیست چرا که این افراد نیز باید حداقل‌ها را برای خانواده و آینده زندگی خود داشته باشند.

وی با بیان این که قوانین کار، فوانین محکمی است، تاکید کرد: باید حقوق کارگر از سوی کارفرما مورد توجه قرار گیرد و مباحث صنفی، معیشتی و شغلی پاکبانان بررسی و به شرکتهای پیمانکاری واگذار نشود.

استاندار با اشاره هب موضوع تخریب باغات، گفت: باغها ریه‌های شهر هستند و لازمه زندگی شهرنشینی است و باید جلوی تخریب و خشکی آنها گرفته شود.

وی افزود: شهرداری باید در قالب تهاتر زمین یا پرداخت عوارض نسبت به خرید این باغات و تبدیل انها به اماکن تفرجگاهی و تفریح شهروندان اقدام کند.

فاطمی در مورد سرمایه گذاری بازیافت نخاله های ساختمانی و تکمیل کارخانه کمپوست،‌ گفت: اگر این مسئله خیلی زود مورد تصمیم گیری قرار نگیرد قطعاً در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد لذا باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار