سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه گلاب یکی از مهمترین کالا‌هایی است که ظرفیت صادراتی دارد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ تن گلاب میمند به کشور‌های انگلستان، امارات، کویت و افغانستان صادر شد.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ 28 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: بیشترین تولید واحد‌های این شهرستان مربوط به محصول گلاب با میزان ۱۱ میلیون لیتر در سال است و دیگر عرقیات نیز نیمی از تولیدات این شهرستان را شامل می‌شوند.
وی با بیان اینکه بخش میمند مهمترین قطب تولید و تکمیل زنجیره فراوری گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی است، افزود: در شهرستان فیروزآباد و بخش میمند ۶۹ واحد گلاب‌گیری سنتی و ۱۸ واحد صنعتی فرآوری وجود دارد که ۵۰ درصد گل تولیدی را فرآوری می‌کنند.
موسوی بیان کرد: علاوه بر اسانس گیری و فرآوری غنچه، از این گل برای تغذیه زنبور‌های عسل، تولید مربا نیز استفاده می‌شود و ۵۰ درصد دیگر گل محمدی تولیدی به خارج از استان صادر و غنچه این گل نیز خریداری و به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه گلاب یکی از مهمترین کالا‌هایی است که ظرفیت صادراتی دارد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ تن گلاب میمند به کشور‌های انگلستان، امارات، کویت و افغانستان صادر شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: امسال هم توجه به موضوع صادارات این محصولات به خارج از کشور و یافتن بازار‌های مصرف جدید یک ضرورت است.
سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان هزار و ۹۶۰ هکتار است که ۸۲ درصد از این سطح در بخش میمند است.

برچسب ها: صادرات ، گلاب ، میمند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار