مردم شیراز نخستین شب قدر را احیا کردند تا از معبود طلب بخشش کنند.
کد خبر: ۱۰۴۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ 21 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان که نخستین شب قدر نام گرفته است، مردم شیراز قرآن و مفاتیح گشودند و تا سحر، به درگاه یگانه معبود هستی به راز و نیاز پرداختند.
در شب قدر، طنین انداز شدن نجواهای الهی العفو، الغوث الغوث و یارب یارب در آسمان شیراز، حال و هوای سومین حرم اهل بیت (ع) را ملکوتی کرد.
شب قدر که برتر از هزار شب است و دست هایی که بر آسمان ربوبیت بالا برده شد و قبل از هر خواسته ای برای خود، حال خوب و زندگی باسعادت را برای دوستان، اقوام و مسلمانان از خداوند رحمان طلب می کرد.
بندگانی که معبودیت را از افتخارات خود می دانند و با قدر دانستن لحظات شب قدر، تلاش کردند که حق بندگی را به جای آورند تا در مقابل، از ظرف بی نهایت کرم و بخشش الهی بهره برند.


 

مردم شیراز با حضور در حرم امامزادگان جلیل القدر همچون شاهچراغ و سید علاءالدین حسین (ع) و مساجد و تکایا، از خداوند رحمان خواستند که گناهانشان را چشم بپوشد و سالی نکو برایشان رقم بزند.
شب زنده داران، با یتیمان کوفه همراه شدند و به مظلومیت قرآن ناطق، علی (ع) و ضربت خوردنش و به حال دل حسنین(ع) و زینب (س) گریستند.
بندگانی که در این شب خداوند را به همه نیکی ها و صفات پسندیده اش قسم دادند، قرآن ها را به سر گرفتند و از او خواستند رهنمایشان باشد و لحظه ای به حال خود رهایشان نکند.
مراسم شب زنده داری خودرویی همچون دو سال گذشته در پارک کوهستانی دراک شیراز برگزار شد.
امسال آرامگاه خواجه راز، حافظ شیراز نیز پذیرای شب زنده داران بود تا آن ها در کنار قاری 14 گانه قرآن، سهمی از آیات الهی ببرند.
مراسم نخستین شب قدر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد و در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز علاوه بر حرم امامزادگان، 5 هزار مسجد و تکیه فارس پذیرای شب زنده داران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار