رئیس کل جدید دادگستری کل خوزستان و دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان ظهر امروز 23 فروردین به‌صورت سرزده از ندامتگاه سپیدار اهواز بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۳۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰ 12 April 2022
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خوزستان، در این بازدید با مددجویان ندامتگاه و متهمان بازداشتی گفتگو و پس از شنیدن درخواست آنان، دستورات قضایی لازم صادر شد.
رئیس کل دادگستری استان همچنین ضمن بازدید از بخش های مختلف زندان و بند نسوان، گفت: هدف از این بازدیدها بررسی مشکلات و مسائل زندان و مددجویان از نزدیک و شنیدن صحبت‌های آنان است.
دکتر دهقانی افزود: هم اکنون اقدامات مطلوبی در زمینه اشتغالزایی و سایر سیاست‌هایی که امروز در تعالی و تحول قضایی مورد نظر است، در زندان‌ها در حال اجراست.
وی در این بازدید بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های زندانی‌دار، استفاده از مجازات های جایگزین حبس، تقویت برنامه‌های اصلاحی زندان و بهره‌مندی زندانیان مستحق تخفیف از ارفاقات قانونی، تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اقدامات اجرایی و قضایی مناسب در استان، هم شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی استان و هم کاهش جمعیت کیفری استان باشیم.
دکتر دهقانی همچنین با تاکید بر ضرورت بازدیدهای حضوری رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی از زندان‌های استان، اظهار داشت: مدیران قضایی در کنار بررسی تقاضاهای مکتوب زندانیان، باید دیدارهای چهره به چهره با مددجویان را نیز در برنامه کاری خود قرار دهند تا از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گیرند.
وی با تاکید بر استفاده حداقلی از مجازات زندان، گفت: زندان یکی از ملزومات هر جامعه‌ای است و برای مجازات و تنبیه افرادی که امنیت و آسایش مردم را خدشه‌دار کرده‌اند و آزادی آنان برای امنیت جامعه خطرناک است، ضروری است اما باید تلاش کرد تا متهمان تحت قرار که امکان آزادی با وثیقه و قرار کفالت را دارند و نیز محکومانی که پس از اصلاح در زندان، مستحق تخفیف یا برخورداری از سایر ارفاقات قانونی برای کاهش مجازات حبس و آزادی هستند، از این ارفاقات به طور صحیح بهره‌مند شوند.
نویسنده : مدیر دادگستری کل استان خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار