فرماندار شهرستان دماوند:
فرماندار شهرستان دماوند یکی از چالش های پیش روی این شهرستان را ساخت و ساز غیر مجاز دانست و گفت: فقط در زمین های کشاورزی ۱۱۰ هکتار زمین مورد تصرف ساخت و ساز غیر مجاز قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ 12 April 2022

به گزارش تابناک تهران، رضا طاهرخانی در این باره افزود: به علت خوش آب و هوا بودن، موقعیت جغرافیایی و نزدیکی پایتخت، بسیاری از افراد علاقه به برخورداری از منطقه ای برای سکونت در شهرستان دماوند هستند.

وی یادآورشد: همین موضوع جذابیت زمین های این شهرستان را با وجود قیمت بالای آن، افزایش داده و زمینه رشد ساخت و ساز غیر مجاز را فراهم کرده است.

طاهرخانی به تشکیل گشت مشترک میان نیروهای قضایی، منابع طبیعی و فرمانداری برای جلوگیری از ساخت و ساز در خارج از حریم شهرها و روستاهای شهرستان دماوند اشاره کرد و اظهارداشت: این گشت به صورت صبح و عصر در حال رصد تمامی ساخت ها و سازها و تخلفات است.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: با تدابیر و برنامه ریزی انجام شده از اسفند سال گذشته این گشت مشترک تشکیل شده و با فعالیت آن، در تعطیلات نوروز هیچ گزارشی از ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان ثبت نشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از چالش های دیگر پیش روی شهرستان دماوند، ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه در بخش رودهن است.

طاهرخانی ادامه داد: از اسفند سال گذشته تاکنون ۱۲۰ حکم تخریب و رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه در بخش رودهن شهرستان دماوند دریافت و در نهایت زمینه آزادسازی ۲۰ هکتار از زمین های اطراف رودخانه انجام شده است.

شهرستان دماوند در شمال شرق استان تهران واقع شده است و یکی از مناطق دارای جاذبه های طبیعی و رودخانه های پر آب این استان به شمار می آید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار