استاندار قم گفت:طی سالیان گذشته، اعتبارات و مصوبات کارگروه ملی زیارت برای قم آورده‌ای نداشته و با سفر رییس جمهور به خراسان و برگزاری جلسه این کارگروه، زمینه فعال شدن آن فراهم شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 11 April 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در اولین جلسه کارگروه استانی زیارت که با حضور آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، در محل سالن جلسات حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه زیارتی و مذهبی قم و حضور میلیونی زائران در استان، افزود: باید از ظرفیت، توانایی‌ها و امکانات دستگاه‌های ملی از جمله کارگروه زیارت در راستای تأمین زیرساخت‌ها و توانمند سازی بخش‌های مربوط به رفاه و خدمات زائرین در قم بهره ببریم.

استاندار قم با اشاره به اینکه کارگروه ملی زیارت از سال ۸۸ و در حرم مطهر امام رضا (ع) تأسیس شده است، اضافه کرد: متأسفانه طی سالیان گذشته، اعتبارات و مصوبات این کارگروه برای استان قم آورده‌ای نداشته و عملاً با سفر آیت الله رئیسی به خراسان و برگزاری جلسه این کارگروه، زمینه قوت گرفتن ظرفیت‌های کارگروه ملی زیارت برای سایر استان‌ها و شهرهای زیارتی نیز فراهم گردیده است.

شاهچراغی با اشاره به مصوبات ملی این کارگروه در گذشته، ادامه داد: بر اساس دستور رئیس جمهور، کارگروه‌های سطح استانی نیز موظف شده‌اند تا ضمن برگزاری جلسات و فعال سازی کمیته‌های تخصصی، کاستی‌ها در این زمینه را احصا و به دبیرخانه کارگروه ملی زیارت جهت اتخاذ تصمیم ارجاع دهند.

وی زائرپذیری قم و حضور شمار زیادی زائر و مسافر در ایام و مناسبت‌های مختلف سال را مورد توجه قرار داد و گفت: در ایام نیمه شعبان و عید نوروز امسال و علیرغم تمهیدات اتخاذ شده، مشکلات زیادی برای بخش‌های اسکان و خدمات رسان ایجاد شد که با همکاری و هماهنگی بخش‌های مختلف مرتفع گردید.

استاندار قم ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب پذیرایی و ارائه خدمات رفاهی به مسافرین و زائرین و اسکان در استان نیازمند کمک‌ها و اعتبارات ویژه ملی و پیگیری مستمر است و بر آنیم تا با برگزاری کمیته‌های تخصصی ذیل کارگروه زیارت، نیازسنجی دقیقی در حوزه خدمات زائرین احصاء و به مرکز منعکس شود.

وی یادآور شد: در قانون نیز مواد و تبصره‌هایی برای حمایت از شهرهای زیارتی دیده شده است که درصدد استفاده از این موارد هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار