سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با تلاش‌های انجام شده،۳۷ واحد صنعتی راکد در این استان طی سال ۱۴۰۰ به چرخه فعالیت بازگشت و این روند در سال‌جاری با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 05 April 2022

به گزارش تابناک قم، اکبر ابدالی بیان کرد: طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۷ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در زمینه تولید صنایع نساجی، غذایی و فلزی، با اشتغال ۵۴۱ نفر و سرمایه ثابت ۳ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال، فعال شده و به چرخه تولید بازگشته‌است.

وی تاکید کرد:روند تولید واشتغال قم در بخش‌های صنعتی و معدنی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌جاری، سرعت خواهد یافت و در این رابطه با نگاه ویژه مسئولان استان حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت دربخش‌های تولیدی به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش‌های صنعتی و معدنی استان ۸۹۳ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال است که با این میزان سرمایه‌گذاری برای ۶۱ هزار و ۳۱۵ نفر در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی فعال در قم فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

ابدالی گفت: استفاده از جدیدترین روش‌های موجود برای تولید محصولات راهبری و مورد نیاز مردم، موضوع مورد تاکید سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم است و در این رابطه سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی استان به آخرین فناوری‌ها انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: مسیر فعالیت‌های صنعتی و تولیدی درقم روند رو به رشدی خواهد داشت و در این رابطه ضمن افزایش ظرفیت تولید، اشتغال و سایر شاخص‌های اقتصادی، نگاه ویژه‌ای به رعایت استانداردهای تعیین شده برای حفظ محیط زیست و طبیعت استان داریم.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار