سرهنگ جعفری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، به افراد سودجو و قاچاقچيان منابع طبيعي هشدار داد: نيروي انتظامي جهت حفاظت از منابع ملي قاطعانه با اينگونه جرائم برخورد خواهد کرد
کد خبر: ۱۰۳۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴ 04 April 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 15/01/1401 تقدیم حضور می گردد.
كشف 45 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در تعطیلات نوروزی مازندران 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از كشف 45 تن چوب جنگلي قاچاق در ایام تعطیلات نوروزی توسط ماموران انتظامی، کلانتری ، فرماندهی بخش، پاسگاه ها و یگان های امداد خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  سرهنگ سید محسن جعفری با اعلام اين خبر، گفت: در راستاي مقابله و مبارزه بي امان با افراد سودجو و برخورد با قاچاقچيان منابع طبيعي، ماموران انتظامی کلانتری ، فرماندهی بخش، پاسگاه ها و یگان های امداد سطح استان موفق به کشف انواع چوب هاي قاچاق شدند.
وی در ادامه افزود: ماموران در اقدامي مضاعف طي کنترل وتردد خودروهاي عبوري ومحورهاي مواصلاتي در سطح حوزه، پس از متوقف کردن خودرو ها در بازرسي از آن ها موفق شدند قریب به 45 تن چوب آلات جنگلي قاچاق از نوع توسکا و صنوبر و .....کشف کنند.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران تصريح کرد: متهمان و اقلام مکشوفه پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني، تحويل منابع طبیعی و جنگل بانی شدند.
سرهنگ جعفری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، به افراد سودجو و قاچاقچيان منابع طبيعي هشدار داد: نيروي انتظامي جهت حفاظت از منابع ملي قاطعانه با اينگونه جرائم برخورد خواهد کرد
---------------------
کشف موتورسيکلت های قاچاق ميلياردي در عباس آباد 
فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از کشف و توقيف 2 دستگاه موتورسيکلت سنگین قاچاق به ارزش تقريبي 20 ميليارد ريال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ سید جعفر افضلی در تشریح این خبر بيان داشت: مأموران آگاهی شهرستان عباس آباد در یک کار تیمی و مشترک در سطح حوزه استحفاظی، دو دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق را شناسایی کردند. 
وي با اشاره به اینکه ماموران در یک عملیات منسجم و ضربتی هر 2 موتور سیکلت را توقیف کردند، افزود: در بررسي به عمل آمده مشخص شد، موتورسيکلت ها قاچاق و فاقد مدارک و مجوز قانوني گمرکي بوده که براي سير مراحل قانوني به پارکینگ منتقل شد.
فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد با بيان اينکه کارشناسان ارزش ريالي اين موتورسيکلت را 20 میلیارد ريال برآورد کردند، گفت: دراين خصوص 2 متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.
------------------------
دستگیری سارق اماکن خصوصی با 6 فقره سرقت در میاندورود 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 6 فقره سرقت، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ مجید باقری در تشریح این خبر بیان داشت: در پي چندين فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.
وي افزود: ماموران با کارهای اطلاعاتی و رصد سارقان سابقه دار و بررسی صحنه های سرقت، یک سارق حرفه ای را در ضایعات فروشی شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، دستگیرکردند.
فرمانده انتظامی میاندورود تصریح کرد: متهم در بازجویی های تخصصی به 6 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ باقری ضمن هشدار به سارقان که اعمال مجرمانه آنان از دید پلیس مخفی نخواهد ماند، به شهروندان توصیه کرد: مغازه و امکان خصوصی خود را به دزدگیر و دوربین مداربسته مجهز نمایند و موارد مشکوک را به 110 اطلاع دهند.
------------------------
سرقت خودرو در تهران، کشف در سوادکوه 
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف یک خودروی سواری پراید سرقتی، حین رصد و کنترل خودروهای عبوری خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام خبر از مرفوک شهرستان سوادکوه مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو سواری پراید دارای سابقه سرقت از مسیر تهران، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرقت.
وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری11 پل سفید حین رصد وکنترل خودروهای عبوری در ایست و بازرسی آزادمهر به یک دستگاه خودرو سواری پراید نقره ای مشکوک و دستور توقف دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه تصریح کرد: ماموران خودرو را متوقف و پس از بررسی و استعلام دقیق از خودرو مشخص شد که دارای سابقه سرقت از استان تهران می باشد.
سرهنگ اکبری با بیان اینکه در این رابطه 2 متهم دستگیر و مقادیر موادمخدر کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
----------------------
دستگیری سارقان ویلا و منازل مسکونی در ساری
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارقان ویلاها و منازل مسکونی با 5 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله حسن زاده با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ویلاها و واحد های مسکونی در شهر ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران آگاهی شهرستان در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید با دو سرنشین مشکوک شدند که پس از متوقف کردن خودرو و بازرسی از داخل آن مقادیر قابل توجهی از اقلام و اموال سرقتی را کشف کردند. 
فرمانده انتظامی ساری با بیان اینکه متهمان در تحقیقات انجام شده به 5 فقره سرقت از ویلاها و منازل مسکونی در شهرستان ساری اعتراف کردند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ حسن زاده با تاکید بر این که پلیس با جدیت در مقابل هنجارشکنان و مجرمان ایستاده است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت های 110 اطلاع دهند.
----------------------
کشف خودروی سرقتی در گلوگاه 
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف خودروی سرقتی در گشت زنی های هدفمند پلیسی، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود کلوانی در بیان این خبر گفت: در پی وقوع سرقت یکدستگاه خودرو سواری در شهرستان موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران کلانتری در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی بلاصاحب که به صورت رها پارک شده بود مشکوک شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: با استعلام به عمل آمده از سيستم وسائط نقليه پليس آگاهي ناجا مشخص شد، خودرو داراي سابقه سرقت از این شهرستان مي باشد.
سرهنگ کلوانی با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری سارق یا سارقان خاطرنشان کرد: این خودرو پس از سیر مراحل قانونی به مال باخته تحویل داده شد.
وی به شهروندان توصيه کرد: براي پيشگيري از سرقت خودرو، اتومبيل خود را به دزدگير، قفل فرمان و پدال و ساير وسايل بازدارنده مجهز كنند و در صورت وقوع سرقت خودرو، سريعاً با مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.
------------------------
به فرزندان خود چه بیاموزیم 
مهارت هایی که حتماً باید به کودکان آموزش داده شود 
در دوره کودکی، تعارض ها و کشمکش ها جلوه چندانی ندارد اما با افزایش سن و مواجهه با دشواری های ویژه سنین نوجوانی و جوانی کشمکش های درونی و بیرونی همزمان با رشد جسمانی و روانی، انتظار جامعه و خانواده از فرد نوجوان و جوان افزایش می یابد، به طوری که نوجوان می پذیرد به دلیل زندگی اجتماعی، بخشی از تمایلات خود را محدود یا جهت دهی کند و در چارچوب هنجارهای اجتماعی و گروهی قرار گیرد.
نوجوانان و جوانانی که شیوه های صحیح رفتار هیجانی و مهارت های لازم را برای تطبیق دادن خود با خانواده و جامعه نیاموخته باشند و ظرفیت های روان شناختی ان ها ارتقاء نیافته باشد با آسیب های جدی و متعددی روبه رو خواهند شد که عواقب آن هم دامنگیر خودشان می شود و هم دیگران و در صورتی که رفتارهای ضد اجتماعی در آن ها شکل گیرد و از خود واکنش های منفی بروز دهند یا توان مدیریت این واکنش ها منفی را نداشته باشند این امر باعث ایجاد آسیب های روان شناختی در شخص و کژروی ها و ناهنجاری هایی در اجتماع خواهد شد.
مهارت هایی که حتما باید به کودکان آموزش داده شد:
* مهارت تصمیم گیری:
در این مهارت افراد می آموزند که بهترین نحوه تصمیم گیری و مراحل آن چیست و متوجه می شوند موفقیت در زندگی در گروی تصمیم درست و به موقع است.
* مهارت حل مسأله:
این مهارت عبارت است از تعریف دقیق مشکلی که فرد با آن روبه رو است، شناسایی و بررسی راه حل های موجود و برگزیدن و اجرای راه حل مناسب و ارزیابی فرایند حل مسئله به طوری که با انتخاب راه حلی با بیشترین منفعت و کمترین ضرر مادی و معنوی از راه های غیر سالم برای حل مشکلات خویش استفاده نکند و بر مشکلاتش نیفزاید.
* مهارت تفکر خلاق:
تولید اندیشه و به گونه ای دیگر، دیدن اتفاقات اطراف است، فردی که با این مهارت آشنایی دارد در مواجهه با مشکلات در حال کشف راه حل های نو و بدیع است که کمتر فردی به آن توجه کرده است. در این مهارت افراد می آموزند با شیوه های متفاوت بیندیشند و از تجربه های متعارف و معمولی خود فراتر روند و راه حل هایی را خلق کنند که خاص وویژه خودشان است.
* توانایی برقراری ارتباط موثر:
این مهارت به معنای ابراز احساسات، نیازها و نقطه نظر های فردی با گوش دادن فعالانه به مخاطب و ایجاد بیشترین رضایت با کمترین تنش و کشمکش است.
* مهارت ایجاد روابط موثر بین فردی:
مهارتی است برای تعامل مثبت با افراد به خصوص اعضای خانواده در زندگی روزمره، شناسایی مرز روابط با دیگران و ایجاد روابط صمیمانه متعهدانه.
* مهارت خود آگاهی:
خود آگاهی به معنی توانایی فرد در شناخت و نیز شناسایی خواسته ها، نیازها و احساسات و نقاط ضعف و قدرت است. در این مهارت فرد می آموزد که چه شرایط یا موقعیت هایی برای او عذاب آور است.
* مهارت همدلی:
در این مهارت فرد می آموزد که چگونه احساسات افراد دیگر را تحت شرایط مختلف درک کند تفاوت های فردی را بپذیرد و با پیش داوری و قضاوت با دیگران برخورد نکند.
* مهارت مقابله با هیجان ها:
شناخت هیجان هایی از قبیل شادی، ترس، حسادت، غم و تأثیر آن ها بر رفتارخود و دیگران و فراگیری نحوه اداره آن ها و واکنش مناسب در برابر آنها.
* مهارت مقابله با استرس:
در این مهارت فرد می آموزد چگونه با فشارها و تنش های ناشی از زندگی و همچنین استرس های دیگر مقابله یا آن ها را مدیریت کند تا باعث فرسودگی روانی و جسمانی اش نشود.
گردآورنده:  مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر، کارمند نرگس رضازاده (کارشناس ارشد روانشناسی)
----------------خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار