کد خبر: ۱۰۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 30 September 2015
به گزارش تابناک ایلام، علی مهرعلیزاده روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته سالمند و ناشنوایان که در اداره کل بهزیستی ایلام برگزار شد، اظهار کرد: این قشر از جامعه نیازمند فرصت برابر هستند و جامعه باید آنها را باور کند.
وی با تاکید بر اینکه موانع حضور سالمندان و معلولان در جامعه باید بر طرف شود، افزود: فرصت های لازم به این افراد باید داده شود تا ضمن ارایه توانمندی های خود همچون سایر افراد عادی در جامعه حضور یابند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه واژه سالمند زیبنده این قشر نیست، دوران سالمندی را آغاز دوره فرهیختگی و دوره بالندگی دانست و این افراد را شهروندان ارشد جامعه و بهترین مشاوران جوانان دانست.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام تاکید کرد: جامعه با حضور سالمندان معنا پیدا کرده و اگر جامعه ای با معنا داشته باشیم سلامت اجتماعی نیز در آن تحقق پیدا می کند.
وی با بیان اینکه سالمندان سرمایه های اجتماعی هر جامعه هستند، گفت: در استان ایلام کمتر از نیم درصد جمعیت 40 هزار نفری سالمندان در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند و عمده این افراد در کانون خانواده هایشان حضور دارند.
مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این آیین با تاکید بر توجه به نیازهای سالمندان مهمترین آنها را مراقبت های پزشکی اعلام کرد و گفت: تغذیه سالم، بهداشت، درمان، بیمه، امنیت اقتصادی و اجتماعی این افراد باید مورد توجه قرار گیرد.
شهریار مهردادی عمده خدمات ارایه شده بهزیستی به سالمندان را پرداخت مستمری، خدمات درمانی و توانبخشی، ویزیت در منزل، توزیع سبدهای غذایی و مناسب سازی اماکن عمومی برشمرد.
در حاشیه این آیین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از سالمندان شرکت کننده تست قند خون و فشار خون بصورت رایگان گرفته شد و در پایان از جمعی از سالمندان و ناشنوایان موفق استان ایلام تقدیر شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار