مدیر امور منابع آب دماوند گفت: پنج هکتار زمین رفع تصرف و ۳۷ مورد مستحدثات غیرمجاز در زمین‌های حاشیه رودخانه سیاهرود در منطقه جورد این شهرستان تخریب شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 29 March 2022

به گزارش تابناک تهران  به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مصطفی عباسی با اعلام این خبر اظهار داشت: با تلاش گروه گشت و بازرسی آب های سطحی این امور، در راستای قانون توزیع عادلانه آب و در ادامه برخورد با ساخت و سازها و فنس کشی های غیر مجاز، ۳۷ فقره دیوارکشی و بنای احداثی در زمین های حاشیه رودخانه سیاهرود به مساحت پنج هکتار با اخذ دستور قضایی طی ۲ روز کاری رفع تصرف شد.

وی یادآور شد: رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب آشامیدنی و تغذیه کننده سفره های زیرزمینی و همچنین مجرای عبور سیلابها است که باید از آنها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد.

عباسی افزود: امور منابع آب دماوند بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

رفع تصرف بخشی از بستر رودخانه سیاهرود دماوند

مدیر امور منابع آب دماوند از رفع تصرف حدود ۶۰۰ متر از بستر رودخانه سیاهرود در محدوده عملکرد این امور خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان حقوقی و فنی و اکیپ گشت و بازرسی منابع آب های سطحی امور منابع آب دماوند و پس از انجام کارشناسی های لازم با اخذ دستور قضایی، ۶۰۰ متر از بستر رودخانه سیاهرود در محدوده روستای آردینه رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و جلوگیری از دست اندازی افراد سودجو به زمین های ملی بستر مجاری آب های سطحی و همچنین پیشگیری و جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی در سیلاب های احتمالی انجام شد.

مدیرامور منابع آب دماوند اعلام کرد: این تصرفات شامل فنس و پایه های احداث شده در بستر رودخانه سیاهرود با اخذ دستور قضایی تخریب و از ید متصرفان و افراد سودجو خارج شد.

رفع تصرف بخشی از بستر و حریم مسیل فیلستان در ورامین

مدیر امور منابع آب ورامین از رفع تصرف بخشی از بستر و حریم مسیل فیلستان در حدوده عملکرد این امور خبر داد.

محمد داودی با اعلام این خبر، اضافه کرد: طبق گزارش کارشناسان واحد آب های سطحی این شرکت، هنگام گشت و بازرسی از شهرستان قرچک، مشخص شد شخصی مبادرت به  فنس کشی غیر مجاز در داخل بستر و حریم مسیل فیلستان واقع در روستای صالح آباد از توابع شهرستان قرچک کرده است که این اقدامات موجب انسداد و کاهش ظرفیت آبگذری مسیل مذکورشده بود.

وی افزود: در راستای قانون توزیع عادلانه آب و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه های استان تهران، پس از ابلاغ اخطاریه ای با قید فوریت توسط کارشناسان واحد آب های سطحی به متخلف، با پیگیری های به عمل آمده و اخذ حکم قضایی، محدوده تصرف شده با هزینه شخص متصرف، آزاد سازی شد.

داودی با اشاره به نقش رودخانه ها به عنوان یکی از منابع مهم تامین آب آشامیدنی، اضافه کرد: با این اقدام در مجموع مساحتی در حدود ۹۶۳ متر مربع از بستر و حریم مسیل فیلستان در محدوده موصوف رفع تصرف و از ید افراد سودجو خارج شد.

مدیر امور منابع آب ورامین خاطرنشان کرد: این امور با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه منابع آب های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار