مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: حوادث کوهنوردی تاکنون منجر به بروز سه حادثه شده و نیرو‌های هلال احمر استان برای نجات آسیب دیدگان وارد عمل شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۳۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ 24 March 2022

به گزارش تابناک قم، محمدرضا بهرامی با بیان اینکه نیرو‌های هلال احمر استان در ۱۱ پُست امدادی، شامل ۱۷۳ امدادگر به صورت روزانه مشغول فعالیت هستند، گفت: ۲۳۳ پزشک به همراه تجهیزات پزشکی نیز در محور عوارضی قم - تهران و اطراف حرم مطهر در حال ویزیت سرپایی بیماران و اقدام‌های اولیه می‌باشند.

او با اشاره به ثبت پنج مورد تصادف از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز سوم فروردین ماه گفت: میانگین حضور نیرو‌های امدادی هلال احمر قم تا محل وقوع حادثه حدود ۹ دقیقه بوده که وضعیت مطلوبی از نظر استاندارد‌های جهانی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل هلال احمر قم گفت: حوادث مربوط به کوهنوردی به‌عنوان یکی از تفریح‌های سالم مردم در عید نوروز امسال نیز سه مورد حادثه آفریده و نیرو‌های هلال احمر قم برای نجات افراد آسیب دیده وارد عمل شده‌اند.

بهرامی با اشاره به حجم بالای مسافران ورودی به قم در نوروز جاری گفت: همزمان با ۲۵ اسفندماه سال گذشته و آغاز طرح نوروزی ستاد تسهیلات خدمات سفر قم، اقدام‌های جمعیت هلال احمر قم با حضور جوانان داوطلب در محور‌های مواصلاتی آغاز شده است و در مجموع هفت پست ثابت برای راهنمایی مسافران در ورودی‌های قم مشغول خدمت رسانی شدند.

به گفته او از ابتدای طرح ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر قم بیش از یکهزار خودروی ورودی به شهر قم از خدمات سفر و راهنمایی جمعیت هلال احمر قم بهره برده‌اند.

مدیرعامل هلال احمر قم گفت: برای رفاه و جلب رضایت بیشتر مسافران ورودی به قم و انجام بهتر وظایف محوله در تمام کمپ‌های هلال احمر قم داوطلبان زن و مَرد حضور دارند تا امدادرسانی به مسافران با بهترین شرایط ممکن انجام بگیرد.

بهرامی از برپایی خیمه‌های نماز با حضور ائمه جماعات، ایجاد فضای دوستدار کودک و راه اندازی پویش «چهلچراغ» با هدف هدیه و انجام نیت کار‌های خیر به ارواح مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی و سایر شهیدان قم همزمان با عید نوروز خبر داد.

مدیرعامل هلال احمر قم با بیان اینکه در هفت پایگاه ثابت این جمعیت در قم شرایط اسکان اضطراری مسافران نوروزی فراهم شده است، گفت: هلال احمر قم با سایر دستگاه‌ها در اسکان مسافران نوروزی همکاری دارد.

به گفته یکی از اقدام‌هایی که توسط جمعیت هلال احمر قم در نوروز سال جدید عملیاتی شده، استقرار تیم‌های سیار دوچرخه سواری برای امدادرسانی و پاسخ‌گویی به مسافران و گردشگران نوروزی در محل‌های اسکان و سایر نقاط پرتردد شهری است.

این مسئول با یادآوری اینکه سال قبل سالی سخت برای جمعیت هلال احمر قم بود، گفت: غربال‌گری و واکسیناسیون کرونا، مشارکت در طرح کمک‌های مومنانه و راه‌اندازی بانک تجهیزات امانی از جمله اقدام‌های این جمعیت طی سال گذشته بود.

بهرامی با تاکید بر اینکه اعضای داوطلبان هلال احمر قم نقش مهمی در مدیریت کرونا و کمتر کردن بار بستری بیماران در مراکز درمانی دارند، گفت: سال گذشته ۴۵ هزار تَن از مردم قم از طریق بانک تجیهزات امانی جمعیت هلال احمر قم، کپسول اکسیژن و سایر تجیهزات مورد نیاز مقابله با بیماری کرونا را دریافت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار