سرپرست فرمانداری:
سرپرست فرمانداری اسدآباد از آمادگی این شهرستان برای استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی پس از دو سال از شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶ 21 March 2022
به گزارش تابناک همدان، حسین علی شرکائی با اشاره به دو روستای هدف گردشگری ملحمدره و حبشی در شهرستان اظهار کرد:در روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور، دو خانه بوم گردی و یک مجتمع گردشگری اقامتی و پذیرایی روستای ترخین آباد، یک خانه بوم‌گردی شهر اسدآباد، یک مهمانپذیر با ۱۰ اتاق دارای فعالیت هستند که این خانه‌های بوم گردی و اقامتگاه‌ها و مجتمع گردشگری آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت خانه‌های بوم‌گردی شهرستان با ۵۰ درصد ظرفیت تصریح کرد: بازدید‌های مستمر از خانه‌های بودم گردی و سایر اقامتگاه‌ها با هماهنگی لازم توسط میراث فرهنگی و دانشکده علوم پزشکی شهرستان در حال انجام بوده و هر یک از این اقامتگاه‌ها موظف به نصب QR کد کرونا خود  در  محل خانه بوم گردی خود هستند.

 شرکائی تعداد آثار شناسایی شده تاریخی فرهنگی شهرستان اسدآباد  را ۱۵۲  اثر برشمرد و تصریح کرد: تاکنون تعداد ۵۹ اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم نوروز ۱۴۰۱ سال رونق صنعت سبز گردشگری این شهرستان پس از دو سال از شیوع کرونا باشد، خاطر نشان کرد: آب انبار، پل شکسته، مسجد میرزا آقاجانی، کتیبه آقاجان بلاغی، حمام صفوی، سنگ نبشته مسجد جامع، تالاب پیرسلمان و درخت کهنسال ۴۰۰ ساله گردوی روستای ترخین‌آباد، درخت ۴۰۰ ساله  چنار ترخین آباد از جمله آثار ثبت شده شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: بوستان جنگلی، بنای یادبود سیدجمال‌الدین، تالاب چشم‌شور و پیرسلمان، باغات کهریز، دره دربند، روستای ویرایی، خنداب، گردنه و دشت اسدآباد و ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده آلمابلاغ را نیز می‌توان از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اسدآباد برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار