رئیس اداره موزه فاطمی با اشاره به افزایش ساعات بازدید موزه فاطمی در ایام نوروز ۱۴۰۱ گفت: با اجرای هفت ویژه برنامه امسال پذیرای زائران عزیز و گردشگران گرامی خواهیم بود و برگزاری دو مسابقه حضوری و مجازی و نمایش گنجواره های جدید از جمله فعالیت‌های جدید موزه فاطمی برای بازدیدکنندگان موزه در ایام نوروز ۱۴۰۱ است.
کد خبر: ۱۰۳۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 20 March 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی در گفت و گویی اظهار کرد: موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در ایام نوروز ۱۴۰۱ هفت ویژه برنامه برای مخاطبان و علاقه مندان تدارک دیده است.

وی با بیان در ایام نوروز ۱۴۰۱ زمان بازدید به ۱۰ ساعت افزایش یافته است، گفت: ارائه خدمات بازدید عمومی از ۸ صبح تا ۱۸ عصر به صورت یکسره در طول ایام نوروز انجام خواهد شد و علاقه مندان می توانند در هر ساعت از روز که به حرم مطهر مشرف شدند از این موزه بازدید کنند.

رئیس اداره موزه فاطمی ادامه داد: در ایام نوروز راهنمایان و روایان موزه به طور ویژه برای بازدیدکنندگان گروهی و گردشگران خارجی، روندچیدمان جدید و آموزنده‌ی موزه فاطمی در تالار عترت و عبرت را با رویکرد «جهاد تبیین» و با هدف دانش افزایی و عبرت آموزی از آثار تاریخی، روایت‌گری می کنند.

وی افزود: برگزاری «مسابقه میراث کریمه ۳» در فضای مجازی و سامانه مسابقات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از عید باستانی نوروز تا عید اسلامی فطر با اهدای جوایز و متبرکات فاطمی از دیگر برنامه های ویژه نوروز موزه فاطمی است.

مشکاتی با اشاره به برگزاری مسابقه «هفت سین موزه ای» در ایام نوروز در موزه آستان مقدس بانوی کرامت، گفت: این مسابقه ویژه بازدیدکنندگان موزه فاطمی است و بازدیدکنندگان باید با یادداشت برداری و معرفی تصویری سین های موزه ای در فضای مجازی در این مسابقه شرکت کنند و از جوایز و هدایای فرهنگی و متبرکات فاطمی بهره مند شوند.

وی افزود: همچنین در ایام نوروز، "گنجواره آثار اماکن متبرکه"، شامل آثار تاریخی و هنریِ متبرک و اهدا شده عتبات عالیات و اماکن مقدس عراق که در تالار عترت موزه فاطمی رونمایی شده، به نمایش عموم در می آید تا دلهای زائران و بازدیدکنندگان را به نور معنویت و عطر ولایت روشن نماید.

رئیس اداره موزه فاطمی بازگشایی گنجواره مشاغل و مناصب قدیمی حرم مطهر فاطمی و نمایش گنجواره فصلی «هفت سین موزه ای» را از دیگر ویژه برنامه های نوروز ۱۴۰۱ موزه فاطمی دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه و گالری آثار خوشنویسی کارگاه هنری موزه فاطمی با امکان خرید و سفارش آثار هنری از سوی بازدیدکنندگان موزه، در راستای جذاب‌سازی برنامه‌های موزه فاطمی در این ایام پیش بینی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار