کد خبر: ۱۰۳۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ 18 March 2022
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه باید در همه ساحت‌های مختلف فساد ورورد پیدا کنیم تا برخی فکر نکنند جامعه مذهبی ما فقط به بعضی از مسائل حساس است، گفت: مطالبات فراوانی در مسائل اقتصادی، مبازره با فساد و تنبلی‌ها ورود کنیم تا عموم مردم بیینند فقط در موارد خاص حساسیت وجود دارد.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر همدان، با اشاره به حواشی جشنواره مسیر گردشگری غرب کشور در همدان، با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی در سند فرهنگی استان مطرح شده است، اظهار کرد: ما معتقدیم باید نشاط در اجتماع باشد و طراحی برنامه‌های عملی که مبتنی بر فرهنگ اسلامی و رعایت شئون دارالمومنین باشد مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی می‌کنیم برای اصلاح است، مطرح کرد: از گردشگری سالم حمایت می‌کنیم چراکه ظرفیت‌های فراوانی در این زمینه در همدان وجود دارد و این صنعت باعث ارتقای استان است.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه اتفاقی که در این جشنواره افتاد خلاف شان دارالمومنین بود، تصریح کرد: با وجود اینکه می‌دانم تعمدی در کار نبود اما از مسئولی که جسارت عذرخواهی در این زمینه داشت تشکر می‌کنم.

امام جمعه همدان ادامه داد: مسئولین ارشد استان به این جشنواره از قبل توجه داشتند و تذکراتی نیز داده شده بود اما توجه نکردن به برخی از جزییات، این اتفاقات را رقم زد.

وی با بیان اینکه در جشنواره‌ها و برنامه‌های گردشگری که قرار است در آینده در استان برگزار شود نباید این صحنه‌ها تکرار شود، افزود: باید همه برنامه‌ها در شورای فرهنگ عمومی با تمام جزئیات مطرح و مورد توجه قرار بگیرد.

شعبانی‌موثقی اضافه کرد: مسئولین استانی مصمم هستند که چنین مسئله‌ای اتفاق نیفتد و تکرار نشود و خواسته مردم نیز این است بنابراین باید مراقبت‌های بیشتری در این زمینه شده و سهل انگاری نشود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه باید مراقب حواشی باشیم، تصریح کرد: توصیه می‌کنم ستاد امر به معروف از ظرفیت مطالبه گری مردمی استفاده کند چرا که ظرفیت مطالبه گری فرصت خوبی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اقدامات دولت اشاره کرد و گفت: دولت در شش ماه گذشته آورده‌های خوبی داشته و تلاش‌های فراوانی انجام داده است و امیدواریم نسبت به گرانی‌ها و تورم نیز اتفاقات بهتری را در سال آینده شاهد باشیم.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه خداوند اراده‌اش بر تشکیل دولت مستضعفان در آخرالزمان است، افزود: اراده قطعی پروردگار بر این است که مستضعفین عالم، امامان در عالم قرار بگیرند.

امام جمعه همدان ادامه داد: خداوند حضرت مهدی(عج) را برای حکومت بر عالم مبعوث می‌کند و سپس مستضعفین به عزت دست پیدا می‌کنند و آن روز، روزی خواری مستکبرین عالم است و این شمشیر بران الهی بر سر مستکبرین خواهد آمد.

وی با بیان اینکه یکی از اصول مسلم ظهور مباررزه با سرکش‌ها و مستکبرین است، اظهار کرد: خط مقدم مبارزه حضرت ولی عصر(عج) مبارزه با مستکبرین یعنی کسانی که مانع رشد و تعالی جامعه و قدرت حامی فساد اخلاقی، سیاسی هستند، است.  

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه مستکبرین از مفاسد اقتصادی، ظلم، تجاوز و تعدی حمایت می‌کنند، گفت: کار اصلی حضرت مهدی(عج) مبازره با قدرت‌های حامی فساد و مستکبران است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی مبارزه با قدرت‌های حامی فساد است و بیش از ۴۰ سال است که نتوانسته با آمریکا و اسرائیل کنار بیاید.

وی با اشاره به اینکه امروز مبدا فسادهای دنیا مستکبر است، افزود: اعدام ۸۱ نفر در عربستان را محکوم می‌کنیم و در مقابل آنها می‌ایستیم و سکوت نمی‌کنیم و این مصداق واقعی مبارزه با فساد است، علاوه بر این عربستان منشا استکبار است و جمهوری اسلامی با آن مبازره می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار