استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: توسعه، عمران و آبادانی بیشتر روستا‌ها نیازمند نقش آفرینی موثر شورا‌ها و دهیاری‌ها به عنوان نهاد‌های مردمی و مدیریتی و افزایش مشارکت مردم است.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 16 March 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ بهمن امیری مقدم در سفر به شهرستان‌های شرق استان؛ صبح امروز در نشست دهیاران و شورا‌های اسلامی بخش دینور که با حضور «علی رضایی» نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور و جمعی از مقامات محلی برگزار شد؛ شرکت کرد و با بیان اینکه در دولت مردمی بر فراهم نمودن شرایط لازم برای مشارکت مردم تأکید شده است؛ تصریح کرد: دهیاران به عنوان مدیران اجرایی محلی و با توجه به گستردگی وظایف در پیشبرد امور عمرانی، خدماتی و فرآیند توسعه روستا‌ها باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده نمایند و محور مشارکت باشند.

نماینده عالی دولت در استان ضمن تشکر از تلاش‌های خالصانه و خدمت بی منت دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها برای حل مشکلات مردم گفت: خدمات متنوع و وسیع دهیاران در حوزه‌های حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، مدیریت پسماند و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی از جمله توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی نشان می‌دهند که باید برای افزایش رضایتمندی مردم نسبت به نهادینه سازی فرهنگ مشارکت اقدام کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار باکری و تبریک روز شهردار؛ خاطرنشان ساخت: برنامه‌ریزی مناسب و عدالت در تخصیص اعتبارات و امکانات برای پیشرفت شهر‌ها و توسعه مناطق کم برخوردار روستایی ضروری است و مطالبه گری دهیاران و شورا‌های اسلامی برای حق مردم قابل تقدیر است.

امیری مقدم؛ خدمات ارائه شده به روستا‌ها و مناطق محروم از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به واسطه تلاش‌های صورت گرفته امروز عمران و آبادانی در روستا‌ها را شاهد هستیم.

استاندار کرمانشاه بر لزوم تسریع در انجام پروژه‌های روستایی در شهرستان صحنه اشاره کرد: تلاش جمهوری اسلامی خدمت صادقانه است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و معظم له به کرات خطاب به مسوولین این فرمایشات را بیان داشته اند و امروز شاهد هستیم دولت خدمتگزار و مردمی آیت الله رییسی نیز شبانه روز خدمتگزاری به مردم را در اولویت قرار داده اند.

وی تأکید کرد: عقب ماندگی‌های بسیاری وجود دارد که بخشی ناشی از کم کار‌های صورت گرفته در هشت سال گذشته بوده و باید تلاش شود که مشکلات سریعتر حل شود.

استاندار کرمانشاه تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی را بسیار تأسف برانگیز خواند و گفت: عملیات اجرایی یکی از سد‌های منطقه ١۴ سال بلاتکلیف مانده است و حتما با توجه به پیامد‌های مثبت و تحول آفرین تکمیل این پروژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: کوتاهی زیادی صورت گرفته و بوده و انشالله با حمایت دولت مردمی و مشارکت مردم، مشکلات را حل خواهیم کرد و جبران می‌کنیم.

استاندار گفت:از شورا‌ها و دهیاری‌ها انتظار داریم راهکار‌های حل مشکلات روستا‌ها را هم با بهره گیری از خرد جمعی ارائه کنند و در منطقه دینور که دارای ظرفیت‌های بی نظیری در کشاورزی و باغداری است و حتی زمینه تولید محصول صادرات محور را نیز دارد؛ منشأ توسعه باشند.

وی تکمیل زیرساخت‌های منطقه برای تسریع در فرآیند توسعه شهرستان ضروری دانست و گفت: در قالب برنامه ریزی کوتاه مدت اولویت‌های زیرساختی را پیگیری می‌کنیم.

امیری مقدم به ترویج و نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند برای رفع معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارزش‌ها و رفتار‌های اخلاقی و اسلامی را تبیین و معرفی کنند.

وی به تشکیل قرارگاهی برای حل مشکل صدور سند‌های زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید توان کافی را برای حل مشکلات مردم به کارگیرد.

استاندار کرمانشاه خطاب به اعضای شورا‌های روستا و دهیاران گفت: همه عزیزان وفاق، وحدت و همدلی را در دستور کار قرار دهند تا خللی در انجام وظایف و خدمت به مردم ایجاد نشود.

در ادامه این نشست نمایندگان دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی بخش دینور برخی مشکلات روستا‌ها و مناطق را تشریح و بیان کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار