آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی در پیامی ارتحال آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۱۰۳۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 16 March 2022

به گزارش تابناک قم، در این پیام آمده است: ضایعه ارتحال عالم وارسته، آیت‌الله‌ آقای حاج سید محمدعلی علوی گرگانی را به محضر شریف امام عصر (عج)، حوزه‌ علمیه و همچنین عموم شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم.

پیام ادامه یافته است: این فقیه بزرگوار، با تواضع و منش ساده زیستی، عمر ارزشمند خویش را در مسیر نورانی خدمت به مکتب اهل‌بیت ، تبلیغ و نشر معارف اسلام، ارتباط با مردم و خدمات اجتماعی گذراند.

در پیام رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور نیز آمده است: تاریخ پر افتخار شیعه همواره شاهد عالمان عاملی بوده که وجود آنان برای پویندگان راه سعادت و معنویت هادی و راهنماست.

پیام حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین میرمحمدی ادامه یافته است: فقیه عالیقدر و مرجع عظیم‌الشان حضرت آیت‌الله‌ العظمی حاج سید محمدعلی علوی گرگانی که به تاسی از اساتید خویش همچون حضرت آیت‌الله بروجردی و امام راحل عمر شریف خود را در راه تعلیم و تعلم و خدمت به مکتب قرآن و اهل‌بیت (ع) سپری نمود، نه تنها در معنویت و اخلاق بلکه در ساده زیستی و خدمت به مردم شخصیتی کم نظیر بود.

پیام حاکیست: این عالم آگاه به زمانه که با تربیت شاگردان و تالیفات عمیق و متناسب با نیاز زمان همواره در راه اعتلای دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ساعی بود، نه تنها در مرجعیت دینی بلکه در جایگاه شخصیتی اجتماعی، محل رجوع آحاد مردم بود.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در پایان تصریح کرده است: ارتحال جانسوز آن مرجع بزرگ را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و عموم مردم شریف ایران بالاخص به بیت مکرم و فرزندان معزز ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال رحمت واسعه الهی برای آن مرجع بزرگوار و صبر و اجر برای خانواده محترم ایشان مسالت دارم.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پس از یک دوره بیماری عصر دیروز در ۸۲ سالگی در بیمارستان شهید بهشتی قم دارفانی را وداع گفت.

آیین تشییع و خاکسپاری این عالم ربانی، امروز در گرگان و فردا در قم برگزار خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار