آیت‌الله جعفر سبحانی در پیامی برای ارتحال آیت‌الله علوی گرگانی آورده است: آن فقید سعید علاوه بر کمالات علمی و روحی، عالم شاخص و مدافع ولایت و مورد احترام قاطبه مردم بود.
کد خبر: ۱۰۳۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 16 March 2022

به گزارش تابناک قم، در پیام این مرجع تقلید آمده است: ارتحال عالم بزرگوار مرحوم مغفور آیت‌الله حاج سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تاسف و تاثر گردید.

پیام حاکیست: فقید سعید علاوه بر کمالات علمی و روحی فرزند عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله حاج سید سجاد گرگانی بوده که در منطقه، عالم شاخص و مدافع ولایت و مورد احترام قاطبه استان بود.

آیت‌الله سبحانی در ادامه می‌افزاید: اینجانب این ضایعه را به حضرت ولی عصر(عج) و علمای حوزه‌های علمیه و دوستان و علاقه‌مندان این عزیز از دست رفته، به بیت ایشان و آقازادگان بالاخص مردم گلستان تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجه و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت دارم.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت نیز با صدور پیامی به همین مناسبت تاکید کرد: این عالم بزرگ با هدایت‌ها و مواضع حکیمانه خود همواره حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بودند.

در پیام آیت‌الله سید محمد سعیدی آمده است: خبر تاسف‌بار ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی رضوان الله تعالی علیه مایه تألم و تأثر فراوان اینجانب گردید، ایشان فقیه متقی و وارسته ای بودند که نزد پدر بزرگوارشان آیت‌الله سید سجاد علوی بزرگ شده و خود نیز شاگردان زیادی را در مسیر علم و تقوا پرورش داده و تا هفته‌های پایانی عمر خویش کرسی درس‌شان در حرم مطهر حضرت معصومه برپا بود و با وجود کسالت جسمانی، به ترویج معارف اهل بیت اهتمام فراوان داشتند.

امام جمعه قم یادآور شده است: این عالم بزرگ با هدایت‌ها و مواضع حکیمانه خود همواره حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بودند و دیگران را نیز به این امر توصیه می کردند و درگذشت ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای امت مسلمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است،‌ اینجانب از جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه رحلت این مرجع عالم تشیع را خدمت حضرت ولی عصر (عج)، مراجع عظام تقلید، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، حوزه‌های علمیه، شاگردان، مقلدان، دوستداران، مردم، فرزندان، خانواده و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت عرض می کنم و در کنار حرم کریمه اهل‌بیت(س) علو درجات آن شخصیت والا را از خداوند متعال طلب نموده و برای بیت معزز و ارادتمندان ایشان صبر جزیل را مسالت دارم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نیز در پیامی آورده است: ارتحال ملکوتی مرجع بصیر و عالم ربانی حضرت آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی، را به محضر امام عصر، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و فرزندان و خاندان مکرم شان تسلیت عرض می‌کنم. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی ادامه داده است: سال‌های عمر شریف آن مرجع بصیر و انقلابی در تفقه در دین، تدریس و تربیت شاگرد فراوان و انجام خیرات و خدمات عمومی متعدد صرف شد. 

پیام حاکیست: تواضع کم نظیر معظم له در برابر مردم و شاگردان، تلاش خستگی‌ناپذیر در فعالیت‌های علمی، بیانی روان در تدریس، توانمندی در خطابه و ساده زیستی از نکات برجسته زندگی پربرکت ایشان بود، از خداوند متعال علو درجات برای آن عالم فرزانه و صبر و اجر برای فرزندان و یادگاران مکرم و مقلدان و دوست‌داران محترم، خواستارم.

آیت‌الله سید محمد علی گرگانی پس از دوره‌ای بیماری عصر امروز در ۸۲ سالگی در بیمارستان شهید بهشتی قم درگذشت.

پیکر این مرجع تقلید فقید فردا در گرگان و پنجشنبه در قم تشییع و در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار