مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان داشت : نوروزگاه‌های عید سال ۱۴۰۱ به علت شیوع ویروس کرونا در ۲ شهرستان ایلام و دره شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 16 March 2022

به  گزارش تابناک ایلام؛  عبدالمالک شنبه زاده افزود:  نوروزگاه‌های اصلی عید سال ۱۴۰۱ در شهرستان ایلام به مدت ۹ روز و در دره شهر به مدت پنج روز برگزار می‌شود و در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌های مفرح متناسب با عید نوروز در کانون‌های جمعیتی و اماکن پربازدید اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: برنامه‌های نوروزگاهی از دوم یا سوم عید نوروز عصر‌ها در اماکن از پیش تعیین شده با حضور هنرمندان محلی برای مردم برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها موسیقی محلی، مسابقه، شعرخوانی محلی، نمایش و دیگر برنامه‌های مفرح و شادی بخش برای مخاطبان پخش خواهد شد.

شنبه زاده ادامه داد:  هنرمندان اقوام مختلف استان ایلام با گویش‌ها و البسه محلی برنامه‌های سنتی خاص مناطق خود را برای حضار اجرا می‌کنند و در واقع نوروزگاه ایلام تلفیقی از اقوام و قبایل مختلف استان است.

وی مطرح کرد: در کنار نوروزگاه‌ها نمایشگاه‌های صنایع دستی شامل ۱۰۰ غرفه در شهرستان‌های مختلف استان دایر می‌شود که در این نمایشگاه ها، غرفه داران صنایع دستی و محصولات تولیدی بومی استان را به معرض دید گردشگران نوروزی قرار می‌دهند و این نمایشگاه‌ها از ۲۹ اسفندماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

شنبه زاده گفت: همچنین در حال رایزنی هستیم تا هنرمندان شاخص محلی خوان کشور، چون خوانندگان کُرد، لر، لک، عرب و سایر هنرمندان شاخص محلی را به استان ایلام به منظور اجرای برنامه برای گردشگران نوروزی دعوت کنیم و این موضوع در دست پیگیری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار