به گفته خطیب جمعه حاجی آباد، رژیم مافیایی و بحران‌زیست آمریکا در عرصه‌های مختلف برای تحقق منافع خود نیاز به بحران‌سازی دارد و در واقع منافع مادی و تلاش برای غالب کردن فرهنگ آمریکایی تنها از طریق ایجاد بحران در مناطق مختلف محقق می‌شود پس به همین‌دلیل در یک قرن اخیر بیشتر بحران‌های بین‌المللی به‌دلیل دخالت‌های آمریکا ایجاد شده است و به همین‌جهت رژیم بحران‌زیست، رساترین تعبیر در معرفی این رژیم آمریکایی است.
کد خبر: ۱۰۳۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 12 March 2022

 تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام غلامرضا دروند پور در خطبه های نماز جمعه این هفته حاجی آباد اظهار کرد: تمدن آمریکایی در شکل یک رژیم مافیایی در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، متولد شده و رشد یافته است.

وی افزود: رژیم مافیایی آمریکا از زمان پایان جنگ جهانی دوم سیاست مداوم و بدون توقفی در مورد گسترش حضور نظامی در اقصی نقاط جهان داشته است.

خطیب جمعه حاجی آباد با بیان اینکه در بیشتر مناطق جهان حضور تنش‌آفرین پایگاه‌های نظامی آمریکایی به چشم می‌خورد، تاکید کرد: این پایگاهها با عناوین مختلف همانند حفاظت از دریانوردی آزاد یا دفاع از متحدان و مبارزه با تروریسم به تعریف مشروعیت‌بخشی به این حضور نظامی می‌پردازد.

حجت الاسلام دروند پور ادامه داد: از طرف دیگر تلاش آمریکا برای تقویت جای پای حضور نظامی تنها به ساخت پایگاه‌های نظامی محدود نشده و این کشور با به راه‌انداختن جنگ‌های مختلف و یا حرکت ناتو به‌سمت شرق عملاً به تقویت گسترش نظامی خود در جهان پرداخته است.

امام جمعه حاجی آباد اضافه کرد: در این میان مسئله همواره حیاتی و حائز اهمیت برای کاخ سفید در مشروعیت‌بخشی داخلی و بین‌المللی به تلاش برای حضور نظامی در اقصی نقاط جهان و حتی در بسیاری اوقات الزامی برشمردن این اقدام با وجود مخالفت افکار عمومی داخلی و دیگر کشورها، نیازمندی به‌وجود کانون‌های بحران در سراسر جهان است.

وی به اوضاع کنونی اوکراین نیز اشاره کرد و متذکر شد: در بحران اوکراین که اکنون به تراژدی جنگ در این کشور اروپای شرقی منجر شده است، آمریکا با در پیش گرفتن سیاست گسترش ناتو به شرق با ابزار روسیه‌هراسی در صدد تقویت پایگاه‌های نظامی خود در جوار مرزهای روسیه و ایجاد حصار امنیتی به دور این کشور است.

دروند پور تاکید کرد: مسئله بسیار مهم در شناخت چرایی بحران‌زا و بحران‌زیست‌بودن نظام سیاسی آمریکا، فهم گره خوردن زیربناهای اقتصادی آمریکا به موضوع جنگ و بحران و ناامنی در جهان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت یادآور شد: آمریکا به‌عنوان رهبر جهان سرمایه‌داری است که بخش زیادی از درآمدهای اقتصادی این کشور مدیون فروش تسلیحات نظامی به دیگر کشورهاست و در نتیجه برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت‌های تولید اسلحه، سیاست‌های داخلی و خارجی دولت آمریکا بر محوریت ایجاد کانون‌های بحران در سطح جهانی تعریف شده است.

او ادامه داد: آمریکا سالانه میلیاردها دلار سلاح و خدمات نظامی به متحدان خود در اقصی نقاط جهان ارائه می‌کند و بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده از سوی دولت آمریکا فروش تسلیحات نظامی آمریکا به کشورهای خارجی در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۷۵ میلیارد دلار بوده است.

حجت الاسلام دروند پور بیان داشت: این فروش‌های تسلیحاتی علاوه بر درآمدهای اقتصادی به توسعه نفوذ آمریکا در سطح بین‌المللی نیز می‌انجامد.

آمریکا برای منافع خود نیاز به بحران سازی در دنیا دارد

به گفته خطیب جمعه حاجی آباد، رژیم مافیایی و بحران‌زیست آمریکا در عرصه‌های مختلف برای تحقق منافع خود نیاز به بحران‌سازی دارد و در واقع منافع مادی و تلاش برای غالب کردن فرهنگ آمریکایی تنها از طریق ایجاد بحران در مناطق مختلف محقق می‌شود پس به همین‌دلیل در یک قرن اخیر بیشتر بحران‌های بین‌المللی به‌دلیل دخالت‌های آمریکا ایجاد شده است و به همین‌جهت رژیم بحران‌زیست، رساترین تعبیر در معرفی این رژیم آمریکایی است.

امام جمعه زرین دشت در خطبه های دوم ضمن ابراز خرسندی از افتخار آفرینی سبز قامتان سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تولید ماهواره نور اذعان کرد: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از ماهواره‌بر سه‌مرحله‌ای قاصد ماهواره نور۲ را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد.

وی با اشاره به اینکه ماموریت این ماهواره، سنجشی و شناسایی است، عنوان کرد: ماهواره نور۱ به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه سال ۹۹ با ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد، از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت و تاکنون ۱۰ هزار بار به دور زمین چرخیده است‌.

دروند پور اضافه کرد: ماهواره نور ۲ ارتقاء‌یافته ماهواره نور ۱است و ماموریت آن، سنجشی و اطلاعاتی است و اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط آن می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. ازجمله اینکه این ماهواره می‌تواند در مقیاس بزرگ و با دید بسیار وسیع از فاصله ۵۰۰ کیلومتری، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را رصد کند.

وی خاطرنشان ساخت: این اقدام سپاه در شرایط کنونی در واقع نمایشی از قدرت و اقتدار ایران در منطقه است که می‌تواند موازنه بازدارندگی و اقتدار را به نفع جمهوری اسلامی ایران سنگین کند.

امام جمعه حاجی آباد ابراز کرد: بدون شک شرایط بین‌المللی در وضعیت کنونی نشان می‌دهد که توسعه و پیشرفت بدون امنیت هیچ کارایی نخواهد داشت و کشور را محتاج دیگران خواهد کرد. امنیتی که عمده مسیر تامین آن، تقویت سیستم‌های بازدارنده در مرحله اول می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار