رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان مهریز گفت: یکی تیم پنج نفری از کوهنوردان منطقه که در ارتفاعات « دره تادِر » این شهرستان دیروز( جمعه) مفقود شده بودند با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان پس از پنج ساعت تلاش نجات یافتند.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 05 March 2022

حمیدرضا باقری روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی تماس‌ با سامانه ۱۱۲ این جمعیت مبنی بر مفقود شدن پنچ نفر در منطقه، بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان متشکل از پنج نفر با تجهیزات لازم با یک دستگاه خودرو امدادی به منطقه اعزام و عملیات جست و جو و نجات این افراد را آغاز کردند.

وی ادامه داد: پس از رسیدن نجاتگران هلال احمر به محل حادثه و جست وجوی پنج ساعته و پیدا کردن اعضای تیم کوهنوردی که به دلیل آشنا نبود با منطقه گم شده بودند با استفاده از وسایل تجهیزات کوهستان و روشنایی (هدلامپ ) به پایین کوه و محل امن انتقال داده شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه این عملیات از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه دیروز ( جمعه ) آغاز شد و تا ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه ادامه داشت، به کوهنوردان و شهروندان توصیه کرد که هنگام صعود نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم و در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

باقری بیان کرد: شرایط مهریز به دلیل داشتن مناطق کوهستانی مختلف به نحوی است که باید حتما شهروندان و کوهنوردان قبل از آن نسبت به وضعیت محل مطلع باشند ضروری است نکات ایمنی قبل از آن به نحو مناسب صورت گیرد تا دچار مشکل نشوند

یازدهم اسفندماه جاری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفته بود : یک تیم هشت نفری از کوهنوردان که در کوه های « اِرنان » شهرستان مهریز مسیر را گم کرده بودند، سه شنبه شب با تلاش تیم واکنش سریع این نهاد پس از ۶ ساعت جست و جو نجات یافتند.

سید مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از اطلاع از شرایط و تماس با سامانه ۱۱۲، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر متشکل از پنج نفر با تجهیزات لازم با سه دستگاه خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند و عملیات امداد و نجات را آغاز کردند.

وی ادامه داد: پس از رسیدن نجاتگران هلال احمر به محل حادثه و پیمودن مسیر سخت کوهستان و پس از ۶ ساعت تلاش و رسیدن به تیم کوهنوردی یادشده با استفاده از تجهیزات و سایر وسایل نجات کوهستان آنها به پایین کوه هدایت و به محل امن انتقال یافتند .

معاون جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: با توجه به شرایط خاص منطقه کوهستانی استان یزد و دیگر شهرستان‌ها و حوادث متعددی که احتمالا برای کوهنوردان در چنین مواردی رخ می‌دهد باید همواره همه مسایل ایمنی را در نظر داشته باشند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار