راهبرد سازمان پارک‌های شهرداری اصفهان کاشت درخت به نام شهروندان همراه با پایش و محافظت دائمی آن‌ها در باغ خاطره‌های ۲ و محلات منتخب است.
کد خبر: ۱۰۳۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵ 28 February 2022

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به تجربه موفق کاشت و نگهداری مردمی درخت در بسیاری از کشور‌ها و باغ خاطره‌های ۱ ناژوان در سال گذشته گفت: با آماده سازی باغ خاطره‌های ۲ ناژوان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع، درختان پلاک دار به شهروندان متقاضی تحویل داده می‌شود تا در این باغ بکارند و این شهروندان متعهد می‌شوند که به صورت هفتگی از درختشان مراقبت کنند.

وی در ادامه گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی، کمبود آب و مستقر نشدن حجم زیاد درخت‌های کاشته شده در روز درختکاری، پویش درخت بانی به جای درختکاری راه اندازی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال در روز درختکاری درخت به صورت عمومی توزیع نمی‌شود، افزود: هدف از پویش درختبانی محافظت از درختان کاشته شده به ویژه درختان کهنسال شهر است.

عرفان منش تاکید کرد: در این پویش ضمن دادن آموزش‌های لازم به شهروندان برای محافظت از درختان از طریق محتوا‌هایی که در فضای مجازی ارائه خواهد شد از آنان خواسته می‌شود که در صورت مشاهده هرگونه آسیب به درختان با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند تا عوامل سازمان پارک‌ها مانع از این اقدامات شوند.

وی افزود: برنامه ریزی شده که در منزل خانواده‌های شهدا در شهر اصفهان که باغچه دارند نیز درخت کاشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار