دانشگاه صنعتی و شرکت گاز استان اصفهان برای اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵ 27 February 2022

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در آیین امضای این تفاهم‌نامه همکاری گفت: این تفاهم‌نامه برای ارائه همکاری‌های مشترک آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی در زمینه مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، ارائه خدمات مطلوب و بهینه‌سازی سیستم‌های احتراق در موتورخانه‌های دانشگاه صنعتی اصفهان برای همکاری‌های اجتماعی و مدیریت مصرف گاز امضا شد.
سیدجلال نورموسوی با بیان اینکه مصرف انرژی در ایران چهار برابر میانگین جهانی است، افزود: در بحث بهینه‌سازی و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن در بخش خانگی مانند بخاری‌ها، لازم است دانشگاه به کمک شرکت ملی گاز ایران بیاید و فناوری‌های روز را در کشور جایگزین کند.
نورموسوی دانشگاه صنعتی اصفهان را قطب علمی کشور برای آغاز حرکتی مشترک در اصلاح فرآیند‌های مصرف انرژی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های کشور و استان اصفهان دانست و گفت: استفاده از توان علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و تولید تجهیزات دانش‌بنیان برای پیشرفت کشور و بهینه‌سازی مصرف انرژی در دستور کار شرکت ملی گاز ایران است.

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه از رساله‌های دکترا با موضوع بهینه‌سازی و ارتقای بازده انرژی در صنعت گاز حمایت ویژه می‌شود، افزود: ۳۵ درصد سرانه انرژی گاز کشور در حوزه نیروگاهی مصرف می‌شود، اما بخش زیادی از آن به آلاینده‌های محیط زیستی تبدیل می‌شود، زیرا راه‌حل‌های دانشگاه می‌تواند در حل این معضل کشور کمک اساسی کند.
ابوالقاسم عسکری گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، یک نماینده متخصص در حوزه انرژی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی از دانشگاه صنعتی اصفهان حضور دارد.
وی افزود: نگهداری مناسب از سیستم‌های موتورخانه‌ها و تلاش مستمر برای کاهش مصرف گاز طبیعی، ترویج فرهنگ مصرف بهینه گاز طبیعی در دانشگاه و خانواده‌های کارکنان دانشگاه، همکاری در اجرا و توسعه طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی و اجرایی در حوزه افزایش بازده مصرف گاز از دیگر اقدام‌های مشترک در این تفاهم‌نامه خواهد بود.
سیدعلی میرمحمد میبدی سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان به آمادگی این دانشگاه برای برقراری نشست‌های مشترک تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: حوزه معاونت پژوهشی و ارتباط با صنعت دانشگاه بستر مناسبی برای حضور صنعت در دانشگاه فراهم می‌کند و این اطمینان برای صنایع وجود دارد که می‌توانند مشکلات خود را با کمک استادان دانشگاه برطرف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :