معاون فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان:
حجت الاسلام سیدحسین گلمیرزاده با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی کامل برای بشریت است ، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) از نظر ویژگی ها شخصیتی ، کرامت ، بزرگواری برترین انسان روی زمین است.
کد خبر: ۱۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 04 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، همایش بزرگ فاطمیه به مناسبت آغاز دهه نخست ایام فاطمیه (س) در محل مسجد فاطمه زهرا (س) شهرستان آستارا برگزار شد.

معاون فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان سه شنبه شب در این آیین گفت : جامعه اسلامی بیش از گذشته نیازمند فرهنگ فاطمی و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام سیدحسین گلمیرزاده با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی کامل برای بشریت است ، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) از نظر ویژگی ها شخصیتی ، کرامت ، بزرگواری برترین انسان روی زمین است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن مجید حضرت فاطمه زهرا(س) را خیر کثیر معرفی کرده است ، اضافه کرد: نقش حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان یک مادر و معلم و مفسر قرآن و شخصیت سیاسی نمونه نباید نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ما فقط به ذکر مصیبت های اهل بیت(ع) پرداخته و از سایر ابعاد ایشان غافل بوده ایم ، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) آن قدر در برابر دین اسلام احساس تکلیف می کرد که حتی در دوران جنگ های پیامبر (ص) در نزد ایشان بود.

معاون فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان جامعه اسلامی را نیازمند فرهنگ فاطمی و اهل بیت(ع) دانست و گفت: مشکلات و ناهنجاری های پیش آمده در جامعه نتیجه دوری از فرهنگ اسلامی است و اگر در جامعه شاهد برخی ناهنجاری ها هستیم برای ریشه کن کردن آن باید سبک زندگی اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام گلمیرزاده نقش بانوان را در تربیت فرزندان در محیط خانواده مهم دانست و افزود: با بازخوانی گفتار نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) درباره نقش بانوان در خانواده می توانیم به بسیاری از مشکلات ریشه ای غلبه کنیم.

وی گفت: سبک و شیوه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و اهل بیت(ع) باید در مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای دانش آموزان و دانشجویان تبیین شود.

وی در ادامه دخت نبی مکرم اسلام (ص) را شهید راه ولایت خواند و اظهار کرد: ولایت فقیه در مدیریت جامعه اسلامی می تواند جامعه را به سمت عزت و روشنگری سوق دهد.

مداحی و ذکر مصیبت در سوگ برترین بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر بخش های این آیین معنوی بود.

بنا به روایات با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم صفر و رحلت دختر نبی مکرم اسلام 75 روز پس از آن ، سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأول سالروز شهادت حضرت زهرا(س) است و این ایام را فاطمیه اوّل می خوانند اما بنا به روایتی شهادت حضرت فاطمه(س) 95 روز پس از رحلت حضرت محمد(ص) بوده که بر این اساس سوم تا پنجم جمادی الثانی ایام فاطیمه است و این ایام را فاطمیه دوم می خوانند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار