استاندار همدان گفت: فعالیت مدارس استان به‌جز مقاطع ابتدایی شهر ها با وضعیت قرمز به صورت حضوری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ 26 February 2022

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت:  غیر حضوری شدن مدارس در افت تحصیلی دانش آموزان تاثیر داشته ابنک  با توجه به تغییر رنگ بندی استان مدارس و دانشگاه‌ها در مناطق نارنجی کرونایی باز و آموزش حضوری است.

وی افزود: همچنین آموزش در سه شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی شامل رزن، درگزین و فامنین به جز مقطع ابتدایی در منلطق شهری در سایر مقاطع آموزش حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد. 

استاندار همدان در خصوص فعالیت خوابگاه های آموزشی تصریح کرد:  مرکز خوابگاهی شبانه روزی در مناطق زرد با ۷۰ درصد، نارنجی با ۵۰ درصد و در مناطق با وضعیت قرمز کرونایی با ۳۰ درصد ظرفیت باید فعال شود. 

قاسمی فرزاد یادآور شد:  شرط حضور معلمان، دبیران و کارکنان در مدارس، تزریق سه دز واکسن کرونا است و دانش آموزان نیز باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. 

وی در خصوص فعالیت های ورزشی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و عمومی در سه شهرستان با رنگ‌بندی قرمز رزن، فامنین و درگزین با ۳۰ درصد ظرفیت و باقی شهرستان‌ه با ۴۰ درصد ظرفیت مکانی و رعایت فاصله گذاری همچنین مراسم آیینی، فرهنگی و نماز جمعه با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود.

استاندار همدان گفت:  روند آموزش در مدارس استان به جز مقطع ابتدایی در مناطق شهری به صورت حضوری برگزار می‌شود.


قاسمی فرزاد با اشاره به تمدید دورکاری برای مادران دارای فرزند زیر ۶ سال برای یک هفته دیگر افزود:  مهد کودک‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی با ۲۵ درصد فعال شده تا مادران شاغل به ویژه کادر بهداشت و درمان بتوانند از این امکان برای فرزندان استفاده کنند.

وی ادامه داد: کارمندان بانک ها، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان برای حضور در محل کار باید سه دز واکسن را تزریق کنند همچنین ورود کارکنان و مراجعان با ماسک به ادارات الزامی است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه بی توجهی صنوف به مصوبات ستاد کرونا و مخاطره انداختن سلامت مردم، قابل پذیرش نیست، تذکر داد:  اتاق اصناف نسبت به ابلاغ مصوبات و بررسی اجرای آن‌ها دقت کنند.

وی در خصوص آغاز مسافرت های نوروزی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش مسافرت‌ها باید ستاد تسهیل سفر تشکیل و نسبت اسکان، تغذیه و ارایه خدمات توسط دستگاه‌ها با در نظر گرفتن وضعیت کرونا تصمیم گیری کند.

قاسمی فرزاد اشاره ای به نسخه نویسی الکترونیکی کرد و گفت: درباره نسخ الکترونیک نیز مکاتبه‌ای با مجموعه بیمه‌ای برای پذیرش نسخ کاغذی صورت گیرد و در فرصت پیش بینی تا اردیبهشت سال اینده باید نسبت به تقویت زیر ساخت‌ها اقدام شود. 


وی بیان کرد: کمیته‌ای نسبت به بررسی آثار روانی، اجتماعی و اقتصادی نلشی از کرونا تشکیل و نسبت به رفع مشکلات برنامه ارایه کند.
 

استاندار همدان با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور از ۷۰۰ نفر در روز به حدود ۱۰۰ نفر کاهش یافته و در استان نیز در مقطعی صفر و هم اینک به سه تا پنج نفر در روز رسیده که کاهش مرگ و میر نتیجه تزریق واکسن است، افزود:  اغناسازی برای تزریق واکسن با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، تبلیغ در تلویزیون شهری و استفاده از تریبون نماز جمعه انجام شود. 

وی یاد آور شد:  واکسن، ایمنی ۱۰۰ درصد ایجاد نمی‌کند، ولی خط مرگ و میر را به صفر می‌رساند. 

استاندار همدان گفت:  سیر نزولی کرونا در استان در حال تحقق است که باید برای پیشگیری از شیوع و گسترش دوباره این ویروس مراقبت و تلاش کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار