رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس از برگزاری جشنواره ملی کارتون و پوستر «روزگار مترسک» خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 21 February 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: وحید نمازی گفت: جشنواره ملی کارتون و پوستر «روزگار مترسک» با رویکرد مقابله با پروژه تطهیرسازی روزگار سیاه رژیم پهلوی در شیراز برگزار می‌شود. رویکرد این جشنواره یادآوری روزگار سرتاسر خیانت، وادادگی و ظلم خاندان پهلوی درحق مردم وکشور، طبق مستندات تاریخی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: اگرچه فساد، تباهی و بی‌عرضگی این رژیم برکسی پوشیده نیست، اما مخالفین نظام و رسانه‌های بیگانه با پروژه تطهیرسازی پهلوی مدام در تلاش برای تحریف و فراموشی حافظه تاریخی ملت به نفع خود هستند.

او با توجه به اهمیت آگاهی‌بخشی گفت: به همین منظور این جشنواره در راستای آگاهی‌بخشی نسل جوان و تبیین حقایق آن روزگار برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در تشریح سرفصل‌ها و رویکرد‌های جشنواره گفت: حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، عقد قرارداد‌های ننگین و از دست دادن بخشی از اراضی کشور مانند جدایی بحرین، ارتفاعات آرارات، واگذاری و کاهش حقابه هیرمند و... یکی از رویکرد‌های این رویداد هنری است.

نمازی گفت: تحقیر ملی؛ وادادگی سیاسی و دخالت قدرت‌های خارجی در امور کشور مانند تعیین شاه، وزیر، وکیل، کاپیتولاسیون، برگزاری کنفرانس تهران (نشست بدون اجازه و هماهنگی سران متفقین در تهران) و... نیز دیگر محور این جشنواره است.

او دوران سیاه پهلوی، جنگ و سرکوب اقوام داخلی توسط قشون پهلوی را از دیگر محور‌های این جشنواره خواند و گفت: اشغال نظامی ایران توسط متفقین در جنگ جهانی دوم و از پاشیدگی ارتش پهلوی کمتر از چند روز از دیگر محور‌های این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: علاوه بر این موارد، سایر موضوعات مرتبط که به ادعا‌های دروغین و تناقض‌های رفتاری آن روزگار می‌پردازد نیز می‌تواند به عنوان محور اثر انتخاب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار