سرپرست هواشناسی استان فارس گفت: بارش برف و باران همراه با کاهش دما و وزش باد شدید استان فارس را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 20 February 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سعید رنجبر از ورود سامانه بارشی جدید و هشدار جوی سطح زرد هواشناسی در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: این سامانه بارشی ویژه نواحی کوهستانی و سردسیر شمالی استان را در برمی‌گیرد و زمان فعالیت آن از بامداد روز یکشنبه تا دوشنبه دوم اسفندماه خواهد بود.

وی افزود: برای فردا یکشنبه یکم اسفندماه بارش باران در مناطق شمالی و به صورت ضعیف در نواحی مرکزی و برخی نقاط جنوبی استان همراه با وزش باد شدید به ویژه در شمال و شرق استان همراه با بارش برف در مناطق کوهستانی سردسیر و مرتفع مورد انتظار است.

رنجبر ادامه داد: برای روز دوشنبه دوم اسفندماه بارش پراکنده باران در نقاط استان به تدریج کاهش ابر و عبور سامانه را در پیش رو خواهیم داشت.

 

سرپرست هواشناسی استان فارس هشدار داد: کاهش محسوس دما به ویژه در مناطق شمالی استان، کاهش دید، لغزندگی و یخبندان، اختلال در جاده‌‏ها و محور‌های کوهستانی از مخاطرات پیش‌بینی شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به جاری شدن روان آب و لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند، همچنین عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات و تجهیز خودرو‌ها به ادوات زمستانی و مدیریت در مصرف انرژی جهت جلوگیری از افت فشار گاز با توجه به کاهش محسوس دما طی هفته جاری مورد تاکید است.

برچسب ها: هواشناسی ، بارش ، هشدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار