مدرس کلاس های داوری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم نوجوانان گفت: فضای بی اعتمادی آموزش و پرورش نسبت به سینما نیازمند اصلاح است.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 30 September 2015
 مدرس کلاس های داوری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم نوجوانان گفت: فضای بی اعتمادی آموزش و پرورش نسبت به سینما نیازمند اصلاح است.

به گزارش ایرنا؛علی وفایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید فضای ابهام و بی اعتمادی به هنر سینما از آموزش و پرورش گرفته شود گفت: اینکه آموزش و پرورش در جشنواره حلقه مفقود باشد درست نیست زیرا این مکان بهترین موقعیت برای بروز استعدادها است.

وی با بیان اینکه البته مسئولان آموزش و پرورش در این جشنواره بین المللی حضور داشتند ادامه داد: به نظر من معلمان و اولیا نیز باید در اکران فیلم ها حضور پیدا کرده و نسبت به سینما بی اعتماد نباشند.

وفایی اضافه کرد: همانگونه که المپیاد فیزیک، ریاضی، شیمی و سایر رشته در مدارس وجود دارد المپیاد فیلمسازی نیز باید وجود داشته باشد و دانش آموزان با آسودگی خاطر نسبت به آن تشویق شوند.

وی تصریح کرد: البته یکی از دلایل این امر اعلام دیر هنگام برگزاری قطعی جشنواره بین المللی فیلم نوجوان در استان همدان بوده است.

وی استقبال مردم از جشنواره را بالاترین امتیاز آن دانست و گفت: متاسفانه تبلیغات جشنواره در سطح شهر و مدارس کمرنگ بود که باید برای سال های بعد این مشکل رفع شود.

وفایی ادامه داد: نخستین المپیاد فیلمسازی در این جشنواره بسیار ارزشمند است و امیدوارم المپیاد فیلمسازی، هر سال پرفروغ تر از گذشته شود.

وی از تفکیک جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان استقبال و اظهار کرد: این تفکیک به شرطی که با نگاه تخصصی اهالی سینما و فیلمسازان باشد بسیار اثرگذار خواهد بود.

مدرس کلاس های داوری فیلم های نوجوانان با بیان اینکه فیلم های اکران شده در جشنواره تاکنون خاستگاه اجتماعی داشته افزود: باید به نوجوانان فعال، قدرتمند و دارای ارتباط موثر نیز در فیلم ها پرداخته شود.

وفایی ادامه داد: سینمای نوجوان در تاریخ سینمای ایران بخش موفقی را به خود اختصاص داده است و با وجود کارگردانان بزرگ در این عرصه، سینمای نوجوان در ایران پرسابقه و ریشه دار است.

وی افزود: اگر فیلمسازان، دنیای نوجوان را کشف کنند به طور حتم سینمای نوجوان پر از حرارت، نشاط و سوژه خواهد بود.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم نوجوانان چهارم تا هشتم مهرماه در همدان در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار