مسکن مهری که قرار بود سرپناهی باشد برای همه آن هایی که یک عمر حسرت خانه دار شدن را با خود همراه داشتند امروزه تبدیل به شهرکی دور از دسترس شده تا در سایه بی توجهی برخی از مسئولین و سودجویی پیمانکار داغ دل این تازه صاحب خانه ها را تازه کند.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 29 September 2015
 به گزارش تابناک از قزوین، مسکن مهر از جمله طرح هایی دولت نهم و دهم بود که خیلی ها را به خانه دار شدن امیدوار کرد و دولت دهم نیز در پایان عمر خود تلاش کرد تا با افتتاح های نمادین در تمامی مراکز استانها نشان دهد که این دولت توانسته است به شعارهای خود پیرامون خانه دار کردن طبقه متوسط و ضعیف جامعه، جامه عمل بپوشاند. هرچند امروز و با گذشت بیش از 7 سال از آغاز این طرح، هنوز  اما و اگرهای بسیاری پیرامون چرایی اجرا شدن آن وجود دارد و بسیاری بخشی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه را به دلیل توجه بیش از حد دولت احمدی نژاد به مسکن مهر میدانند،اما همه این ها اصل مسئله را زیر سوال نمی برد.

مجموعه مهرگان اما به عنوان یک ناحیه منفصل شهری  از سال 88 در قزوین آغاز شد و تا به امروز که نزدیک به 8 سال از آغاز آن می گذرد توانسته تعداد زیادی از واحدهای مسکونی را به برای مردم آماده کند.

اما پروژه ساخت مسکن مهر در قزوین با توجه به پروژه های مشابه آن نظیر شهرک مینودر که نزدیک به 20 سال به طول انجامید تا کاملا به بهره برداری برسد بسیار زودتر از انتظار به بهره برداری رسید و شاید یکی از مهم ترین عواملی که سبب کاهش کیفیت این آپارتمان ها و نارضایتی مردم بود همین سرعت در اجرای کار است.

اگرچه در همین هفته در مراسمی با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ۴۳۴۸ واحد مسکن مهر در شهرک مهرگان قزوین افتتاح شد و در اختیار متقاضیان قرار گرفت اما به گفته بسیاری از مردمی که برای تماشای بازدید آمده بودند واحدی که به عنوان وزیر نشان داده شد و مسئولین از آن بازدید کردند یکی از بهترین بلوک ها در مسکن مهرگان بوده است.

فرخی یکی از ساکنین مهرگان است او میگوید: چرا مشکلات ما را به مسئولین نمی گویند، بهترین واحد ها را به مسئولین نشان می دهند این در حالی است که همین چند درخت جلوی درب ساختمان را نیز همین امروز ساخته اند.

وی بیان کرد: آپارتمانی که 2 سال است به ما تحویل شده است و من طبقه 7 سکونت دارم هنوز آسانسور آن نصب نشده است و برای ما رفت و آمد از راه پله خیلی سخت است.

آقای رحیمی نیز از دیگر ساکنین مسکن مهر است او می گوید: لوله کشی های ساختمان مشکل دار هستند و پیمانکاران هیچ مسئولیتی در قبال آن نمی پذیرند تا به حال 2 بار پمپ آب ما سوخته است که باید هزینه آن را خودمان پرداخت کنیم.

وی که نداشتن آسانسور را از مهم ترین مشکلات مسکن مهر قزوین می داند میگوید: در آپارتمان ما چال آسانسور ایجاد شده است اما آسانسور ندارد و خیلی خطرناک است .

یکی دیگر از مشکلات مهم مردم این استان افزوده شدن به مبلغ وام آن هاست که اقساط را افزایش داده است و نارضایتی های فراوانی را به دنبال دارد.

 رسول می گوید: در ابتدا وام مسکن وام مبلغ 20 میلیون تومان بود که 5 میلیون دیگر به آن افزوده شده است و اقساط ما از 200 هزار تومان در ماه به 300 هزار تومان رسیده است که توان پرداخت آن را نداریم از طرف دیگر با افزایش قیمت تمام شده مسکن پیمانکاران نیز مطالبه پول کرده اند تا کارهای نهایی را انجام دهند این در حالی است که بر اساس قرار داد ما همه پول را پرداخت کرده ایم و راه دیگری جز اطاعت نداریم.

نبود آسانسور، بی مسئولیتی پیمانکاران و از سوی دیگر مشکلات امکاناتی که همه ناشی از استفاده از مصالح بی کیفیت و کم اهمیت است مردم این شهرک تازه تاسیس را رنج می دهد و امید است تا مسئولین با نگاه مهربانانه تری مشکلات مسکن مهری های قزوین را بررسی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار