مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مشترکین خانگی در استان الگوی مصرف برق را رعایت می کنند گفت: تعرفه ۲۲ درصد مشترکین خانگی یک و نیم برابر محاسبه می شود اگر این مشترکین الگوی مصرف را مدیریت کنند به جمع ۷۰ درصدی می‌پیوندند.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 10 February 2022

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مشترکین خانگی در استان الگوی مصرف برق را رعایت می کنند گفت: تعرفه ۲۲ درصد مشترکین خانگی یک و نیم برابر محاسبه می شود اگر این مشترکین الگوی مصرف را مدیریت کنند به جمع ۷۰ درصدی می‌پیوندند.
 
به گزارش تابناک همدان، علی سهرابی‌بیدار به برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در دهه فجر اشاره کرد و گفت: ۱۱۱ پروژه معادل هزار و ۱۴۷ میلیارد در حوزه برق استان در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
 
 
 وی گفت: حدود ۱۱۳ میلیارد تومان مانده بدهی معوق نزد مشترکین داریم که ۲۹ درصد در بخش خانگی، ۲۵ درصد در بخش عمومی، ۱۸ درصد در بخش کشاورزی و یک درصد در بخش صنعت است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان کرد: شرکت نیروی برق استان خدمت دهی به ۷۶۶ هزار مشترک را در برنامه خود دارد که از این مقدار ۷۳۱ هزار مشترک معادل ۸۰ درصد مشترکین خانگی هستند که ۳۲ درصد مصرف انرژی استان را در بر می‌گیرند.

وی ادامه داد: همچنین مشترکین عمومی ما حدود ۳۱ هزار و ۵۰۰ مشترک است که ۷ درصد مصرف استان را در بر می‌گیرد، ۱۳ هزار مشترک نیز در بخش کشاورزی هستند که شامل ۱.۷ درصد است و ۴۰ درصد مصرف انرژی استان را در بر می‌گیرد.

سهرابی‌بیدار تصریح کرد: مشترکین صنعتی استان نیز شش هزار و ۳۸۰ است که معادل ۱۲ درصد را شامل می‌شود، همچنین۱۰ هزار مشترک نیز مشترکین صنعتی هستند و معادل ۷ درصد مصرف را در بر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه رشد سال جاری تعرفه‌ها نشان می‌دهد ۳.۲ در بخش تعرفه صنعتی رشد نسبت به مدت مشابه مشاهده می‌شود، افزود: طول شبکه فشار متوسط و ضعیف در استان حدود ۱۹ هزار کیلومتر است، همچنین ۱۷ هزار و ۸۰۰ ترانس برق داریم که دو هزار و ۳۸۱ مگاولت آمپر ظرفیت دارد. 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در ۱۰ ماهه امسال انرژی تحویلی سه هزار و ۳۱۰ و فروش انرژی دو هزار و ۹۶۰ میلیون کیلو وات ساعت بوده است و بنابراین اختلاف تحویل و فروش به مشترکین یا تلفات انرژی ۹.۶۹ درصد است.

سهرابی‌بیدار در رابطه با خاموشی‌های تابستان امسال اظهار کرد: حداکثر پیک بار استان در تابستان سال جاری ۸۲۰ مگاوات است که در این ایام برای پایین آوردن آن ۵۵ مگاوات همکاری مردمی داشتیم که در مجموع هشت میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان در بخش‌های مشترکین اداری و عمومی، صنعتی، مشترکین دارای مولد برق اضطراری و... بود.

وی در ادامه به اپلیکیشن برق من اشاره کرد و گفت: در این اپلیکیشن ۳۳ خدمت پیش بینی شده و در حال ارائه خدمت است و مردم می‌توانند برای سهولت در کار‌های خود از این قابلیت خوب استفاده بهینه داشته باشند، همچنین تاکنون ۹۳ هزار مشترک در استان از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. 

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه هوشمند کردن شبکه برق از برنامه‌هایی است که مقدمات آن انجام شده است، مطرح کرد: اقداماتی مانند مقاوم سازی شبکه‌های برق در استان همواره مورد پیگیری و اقدام است، علاوه بر این در راستای کاهش خاموشی‌ها نیز برنامه ریزی دقیقی انجام شده و برنامه ریزی برای نصب کنتور‌های هوشمند نیز در دستور کار است.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار