نحوه عملکرد دوربین های هوشمند به این صورت است که اگر تخلفی در آن مسیری که دوربین نصب هستند توسط رانندگان صورت گیرد، به صورت آنلاین و اتوماتیک تخلف ثبت و اعمال قانون انجام و به صورت پیامک به راننده یا مالک خودرو اطلاع داده می شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 10 February 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 21/11/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
دوربین های هوشمند پلیس، گامی برای ارتقای امنیت پایدار 
فرمانده انتظامی استان مازندران در آیین افتتاح سامانه پایش تصویری پلیس راهور استان ، گفت: دوربین های هوشمند پلیس نقش بسزایی در ارتقای امنیت پایدار جامعه دارد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در آئین افتتاح سامانه پایش تصویری پلیس راهور استان که به مناسبت دهه مبارک فجر در ساختمان ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی استان در ساری برگزار شد، گفت: هوشمند سازی پلیس یکی از اهدافی است که در راستای کیفی سازی خدمات رسانی و ارتقای احساس امنیت در جامعه به اجرا در آمد.
وی با اشاره به اینکه در استان مازندران تاکنون 3 سیستم هوشمند پلیس راه اندازی شده است، افزود: فرماندهی انتظامی استان با راه اندازی مرکز پیام و کنترل110، مرکز کنترل فضای مجازی و همچنین این مرکز کنترل ترافیکی، گامی مهم و موثر در راستای هوشمند سازی پلیس برداشته است.
سردار میرزایی با اشاره به فعال بودن دوربخین های نظارتی درون شهری، تصریح کرد: با نصب دوربین های هوشمند، دیگر نیاز به حضور فیزیکی ماموران در سطح معابر عمومی برای اعمال قانون و برقراری نظم و انضباط ترافیکی نیست.
فرمانده انتظامی استان مازندران از جانمایی برای نصب دیگر دوربین های هوشمند پلیس در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دوربین ها به دو صورت هوشمند و آنلاین تخلفات رانندگان را ثبت و اعمال قانون می کنند.
وی در خصوص شیوه و عملکرد دوربین هوشمند پلیس، گفت: نحوه عملکرد دوربین های هوشمند به این صورت است که اگر تخلفی در آن مسیری که دوربین نصب هستند توسط رانندگان صورت گیرد، به صورت آنلاین و اتوماتیک تخلف ثبت و اعمال قانون انجام و به صورت پیامک به راننده یا مالک خودرو اطلاع داده می شود.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات در این مرکز، کنترل ترافیک تجمع سازی کلیه اطلاعات مربوط به خودروها است و به محض ثبت پلاک توسط دوربین های هوشمند ترافیکی، کلیه اطلاعات مربوط به آن به صورت آنلاین مورد رصد و بهره برداری لازم برای دیگر پلیس های تخصصی قرار می گیرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ خودکنترلی در بین آحاد جامعه، خصوصاً رانندگان وسایل نقلیه، ابراز امیدواری کرد: با ارتقاء فرهنگ خود کنترلی دیگر نیازی به اعمال قانون نباشد.
سردار میرزایی در پایان خاطر نشان کرد: این فرماندهی در بحث هوشمند سازی پلیس، اقدامات برجسته ای انجام شد و انتظار می رود با ایجاد پایش تصویری در استان نه تنها شاهد کاهش محسوس تصادفات و تخلفات رانندگی باشیم بلکه بتوان با بهره برداری از این امکان، امنیت پایدار را برای مقابله با دیگرجرایم افزایش دهیم.
-------------------
سارق باطری خودرو در ساری زمین گیر شد 
فرمانده انتظامی ساری از دستگیری سارق باطری خودرو و کشف 15فقره سرقت توسط ماموران انتظامی در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ عبدالله حسن زاده گفت: در پی چندین فقره سرقت باطری خودرو، ماموران انتظامی این فرماندهی دستگیری سارق یا سارقان را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: در همین راستا ماموران آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتي و پلیسی، متهم سابقه دار را شناسایی و وی را حین انجام سرقت دستگير کردند.
سرهنگ حسن زاده بیان داشت: سارق در بازجوئی های پلیس به 15 فقره سرقت باطری خودرو در سطح شهر ساری اعتراف كرد و با تشكيل پرونده به مقام قضائي معرفي شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری در پايان ضمن قدردانی از همکاری مردم با پلیس از شهروندان خواست: به هشدار هاي پليس توجه کرده و تا حد امکان از پارك خودرو و وسایل نقلیه در نقاط خلوت بپرهيزند و وسايل نقليه خود را به وسايل بازدارنده مانند دزدگير  و قفل های ایمن مجهز نمايند تا زمینه سرقت برای سارقان ایجاد نشود.
---------------------
دستگيري مجلوب فراری 30 میلیاردی در بابلسر 
فرمانده انتظامی بابلسراز دستگیری مجلوب و متهم فراری تحت تعقیب با 26 فقره حکم جلب قضائی خبر داد 
به خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسین زارع در تشریح این خبر گفت: فرماندهی انتظامی بابلسر با به كارگيري تمام توان و امكانات پليس در جهت امنيت و آرامش شهروندان و مالباختگان و برخورد جدی با متهمان فراری و تحت تعقیب قضائی را به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی افزود: ماموران کلانتری12 یکی از مجرمان فراری حرفه ای دارای 26 فقره حکم جلب قضائی را که به مدت 3 سال با اتهام جعل مدارک و استفاده از اسناد مجعول و کلاهبرداری با محکومیت بیش از 30 میلیارد ریال تحت تعقیب بود را پس از شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، این متهم را دستگیر کردند و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و پس از آن روانه زندان شد.
سرهنگ زارع در پایان با اشاره به استمرار طرح جلب و محکومان متواری و تحت تعقیب از همکاري صميمانه مردم تشكر و خاطرنشان كرد: چنين طرح هاي مستمر ادامه خواهد داشت و شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک مخلان نظم و امنيت عمومي، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند.
----------------------------
کشف 56 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بابل 
فرمانده انتظامی بابل از کشف 56 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد زمان شالیکار با اعلام این خبر، گفت: با هدف افزایش، آسايش و آرامش شهروندان و مبارزه با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و اخلاگران نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی 48 ساعت گذشته در سطح شهرستان بابل به اجرا در آمد.
وی با اشاره به دستگیری 6 سارق سابقه دار در این طرح اظهار داشت: متهمان در مجموع به 56 فقره سرقت شامل سرقت قطعات داخل خودرو، اماکن خصوصی، منازل شخصی، انباری، ساختمان های نیمه کاره و کابل برق در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ شالیکار با بیان اینکه در این طرح 4 خودرو و 6 موتور سیکلت متخلف به دلیل ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم و تخطی از مقررات راهنمایی و رانندگی توقیف شدند، تصریح کرد: در ادامه اجرای این طرح 8 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی در شهرستان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.
---------------------------
دستگيري سارقان حرفه ای سیم و کابل برق در نوشهر 
فرمانده انتظامي نوشهر از دستگيري 3 سارق حرفه ای سیم و کابل برق با 20 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ اکبر درویشی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران گشت یگان امداد شهرستان پس از چند روز کار اطلاعاتي و انجام تحقیقات پليسي سارقان را شناسايي کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصريح کرد: با هماهنگی های قضائی، متهمان در عملياتی ضربتی حین سرقت دستگير شدند و در تحقيقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به20 فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اقرار و از آنها مقادیر زیادی سیم و کابل برق کشف شد.
وی همچنین اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده با صدور حکم قضائی روانه زندان شدند و موضوع در دست بررسی است.
سرهنگ درویشی در خاتمه از شهروندان خواست: با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله امنیتی و انتظامی از طریق سامانه 110، کلانتری و یا پاسگاه محل سکونت خود، پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار و مطلوب یاری کنند.
---------------------------
دستگیری سارقان خودرو و محتویات داخل خودرو در محمودآباد 
فرمانده انتظامي محمودآباد از دستگيري 3سارق حرفه اي خودرو و محتويات داخل خودرو با 36 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت :در پي وقوع چند فقره سرقت خودرو و محتويات داخل خودرو در سطح شهرستان محمودآباد، بررسي موضوع و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار پليس قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتي هويت یک سارق محتويات داخل خودرو و 2 همدست او را شناسايي و با هماهنگي مرجع قضائي طي عملياتي هر 3 نفر را در مخفيگاهشان دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد بيان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس به 4 فقره سرقت خودرو و 32 فقره سرقت محتويات داخل خودرو اعتراف کردند.
سرهنگ حسین زاده در خاتمه با اشاره به اینکه مالباختگان مرتبط با اين پرونده شناسايي شدند، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحويل مرجع قضائي شدند.
------------------------ خبرنگار خبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار