مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: به طرح‌های مبتکرانه و کاربردی موسسات فرهنگی کمک بلاعوض داده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 10 February 2022

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: موسسات فرهنگی که طرح‌های مبتکرانه و کاربردی در موضوعات دینی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند می‌توانند از کمک بلاعوض بودجه جدول ۱۷ بهره‌مند شوند.

دبیر جلسه شورای فرهنگی عمومی استان افزود: طرح‌های فرهنگی که موسسات فرهنگی ارائه می‌دهند، باید قابلیت اجرایی شدن داشته و در قالب موضوعاتی از جمله عفاف و حجاب، آسیب‌های اجتماعی، خانواده و انحرافات دینی باشد.

وی افزود: کمک‌های بلاعوض به موسسات فرهنگی یا مجموعه‌هایی تعلق می‌گیرد که اساسنامه داشته و به ثبت رسیده باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مبلغ کمک بلاعوضی که به این موسسات اعطا می‌شود حداکثر تا یکصد میلیون تومان است، اما طرحی که قابلیت اجرایی شدن در سطح ملی داشته باشد مبلغ بیشتری را دریافت می‌کند.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: موسسات فرهنگی و دینی برای دریافت این تسهیلات می‌توانند خلاصه طرح خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند تا در صورت تایید کمیته مربوطه از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم هم در جلسه شورای فرهنگ عمومی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با توطئه‌های جنگ نرم دشمنان تاکید کرد و گفت: همه مسئولان وظیفه دارند با برنامه ریزی و همت مضاعف، گام‌های موثری در جهت رفع دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب بردارند.

در جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی استان، آخرین برنامه‌ها و فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان و دهه مهدویت ارائه و از اقدامات و تلاش رئیس شورای فرهنگ عمومی خلجستان قدردانی شد.

شورای فرهنگ عمومی بخش خلجستان در میان شورای فرهنگی عمومی بخش‌های کشور بعنوان شورای نمونه معرفی شده بود که، اعتبار ۴۰ میلیون تومانی برای این شورا در نظر گرفته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار