مدیر کل بهزیستی کرمانشاه:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مراکز مثبت زندگی منشأ تحولات بزرگی در بهزیستی خواهد بود و آثار مثبتی برای سال های آینده خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ 10 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه اقدامات بهزیستی کرمانشاه در ایام دهه مبارکه فجر شامل آذین بندی و نصب بنر و پوستر در ساختمان اداری و فضاهای غیر دولتی، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، رایگان نمودن خدمات توانبخشی در مراکز توانبخشی، برپایی جشن انقلاب در مراکز، ارتباطات رادیویی و تلویزیونی مسئولین به منطور انعکاس اقدامات و برنامه های بهزیستی بوده است.

همچنین افتتاح مسکن مددجویان که شامل 22 واحد مسکونی مددجویان بوده و افتتاح آن در یکی از واحدها در روستای علی آباد انجام شد، جشنواره های ورزشی که برخی اجرا و برخی به دلیل شیوع ویروس امیکرون به بعد از پیک کرونا موکول شد.

برگزاری میز خدمت، سفر رئیس سازمان بهزیستی به استان و دیدار با کارکنان (در ابتد با کارکنان شهرستان گیلانغرب سپس شهرستان کرمانشاه) نمایشگاه صنایع دست و غذایی مددجویان، مسابقات قرآنی برای خانواده کارکنان و مددجویان از دیگر برنامه های دهه مبارکه فجر بوده است.

فرحناز محمدی در نشست خبری که صبح امروز با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان به شکل یک دستگاه حمایتی و تخصصی با جمعیت تحت پوشش بالغ بر 45 هزار خانوار در سراسر استان فعال است که از این تعداد 36 هزار و 500 نفر مستمری بگیر هستند.

وی افزود: شاید بتوان گفت قالب فعالیت های تخصصی و حمایتی ما به کمک شرکای اجتماعی مراکز غیر دولتی و با نظارت همکاران در بخش دولتی در حال انجام است، در حال حاضر 405 مرکز غیر دولتی دارای مجوز از بهزیستی در حال فعالیت هستند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: اقدامات انجام شده در حوزه تخصصی و حوزه پیشگیری که بیشتر در قالب فعالیت های پیشگیرانه است و در سطح 1 و 2 برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و محدودیت ها است شامل آموزش مهارت های زندگی، پیشگیری از خود کشی، برنامه پیشگیری از تنبلی چشم، پیشگیری از اعتیاد، برنامه های آموزشی در محیط های کار و همینطور برنامه هایی در مقاطع مختلف آموزشی به صورت مقطعی که با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود و .. می باشد.

وی گفت: برنامه ها در حوزه توانبخشی شامل ارائه خدمات به سالمندان در مراکز شبانه روزی و روزانه و خدمات به معلولین، تامین وسایل کمک بخشی، کمک هزینه پرستار به افراد قطع نخاع و .. اقدامات موثر در دفتر کودکان و نوجوانان مشتمل بر فعالیت های مراکز نگهداری کودکان، ایجاد مقدمات در راستای ترخیص فرزندان و اقداماتی که در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی ما صورت می گیرد غالبا در قالب خدمات تلفنی خط اورژانس اجتماعی، مراکز مداخله، آموزش و توانمند سازی کودکان کار و .. است.

محمدی با بیان اینکه کمک به تامین مسکن مددجویان و ایجاد اشتغال به آن ها یکی دیگر از خدمات بهزیستی است، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات موثر در چند وقت اخیر راه اندازی مراکز مثبت زندگی بوده که یک تحول بزرگ در بهزیستی است و قدم موثری در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر چه هنوز برای جامعه هدف تعریف نشده و هنوز مراجعه مددجویان را به مراکز بهزیستی شهرستان داریم که جا دارد این مبحث برای مددجویان قابل درک تر باشد و این نیازمند صبر و حوصله از سوی مراکز مثبت زندگی و جامعه هدف بهزیستی است، اما قطعا آثار این کار و تحول بزرگ در سال های آینده دیده می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار