رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: ۱۸ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۷۲ نفر به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور استاندار و مسئولان ملی و استانی در قم به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 08 February 2022

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: بهره‌برداران این طرح‌های تولیدی که در سطح شهرک‌ها و مناطق صنعتی استان افتتاح می‌شود در زمینه تولید محصولاتی همچون انواع پاکت‌های بسته بندی، انواع قفسه، یخچال و لوازم فروشگاهی،‌ انواع دستمال کاغذی، ساخت انواع رنگ، روغن جلا و پوشش‌های مشابه، مجموعه صفحه کلاج و انواع دوچرخه به فعالیت خواهند پرداخت.

وی افزود: همچنین محصولات پلاستیکی، انواع فنر،‌ محصولات فلزی ساختمانی، انواع کفش، انواع اگزوز خودرو، انواع محصولات پلاستیکی، کاغذ و مقوا و محفظه‌های کاغذی، انواع روغن موتور،‌ انواع لوازم فلزی کابینت و لوازم آشپزخانه از دیگر کالاهایی است که در این واحدهای صنعتی تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی همواره از مهمترین برنامه‌های دهه‌فجر استان قم است که علاوه بر کمک به رشد و توسعه اقتصادی استان، موجب اشتغال تعداد قابل توجهی از جوانان با استعداد و جویای کار در بخش تولید که از ارکان خودکفایی است، می‌شود.

سیجانی گفت:‌ ظرفیت‌های صنعتی استان طی سال‌های اخیر مورد توجه جدی بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه قرار گرفته‌است و به همین خاطر بخش تولید در قم با سرعت زیادی مسیر پیشرفت خود را طی می‌کند.

وی بیان کرد: مسئولان استان نیز با نگاه به ظرفیت‌های محیط زیستی قم، حمایت از هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش را به جد در دستور کار خود دارند و به همین دلیل فرآیندهای مربوط به فعالیت‌های صنعتی در این استان تسهیل شده‌است.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، «دهه فجر» نامیده می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار