رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خانواده ها به شدت مراقب سلامتی فرزندان خود باشند.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 02 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: موج ششم کرونا حجم بالایی از ابتلا به کودکان و افراد زیر ۹ سال که واکسنی دریافت نکرده اند را به دنبال دارد به همین خاطر موجی از نگرانی مان از ابتلا کودکان در این موج است.
وی یادآورشد: متاسفانه در ۱۰روز گذشته بیش از ۹۰ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان امیرکبیر اراک بستری شده اند که از این تعداد ۲۲ نفر جواب آزمایش کرونای آنها مثبت شده است و ۲ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه شده اند.
وی تاکید کرد: زیرساخت های درمان کودکان در اراک و استان، چندان مطلوب نیست و همین امر نگرانی مال را مواجهه با تعداد زیاد مراجعین احتمالی در روزهای شلوغ و اوج موج ششم، دو چندان کرده است.
متولی سلامت استان مرکزی ادامه داد: اهمیت توجه به سلامت کودکان با توجه به حضوری بودن مدارس و پایین بودن میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین کودکان و دانش آموزان سنین کمتر، دو چندان است و نیاز است والدین به آموزش در این زمینه مبادرت بیشتری و نظارت مدیران و معلمان نیز در محیط مدرسه نظارت بیشتری داشته باشند.
دکتر جمالیان گفت: میزان بستری در استان به روزانه حدود ۶۰ نفر و مبتلایان به بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در روز رسیده که افزایش چشمگیری داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: تجربه دو سال گذشته نشان داده هر زمانیکه ویروس پس از گردش و تغییر شکل به ویروس غالب در جامعه تبدیل شده و تعداد مبتلایان در یک جامعه را افزایش دهد، بد حالی و حتی مرگ و میر را نیز در هفته های بعد افزایش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار